Fara motive intemeiate nu aveti dreptul sa restrictionati/interziceti accesul clientilor in bar
Patronul nu are dreptul sa restrictioneze/sa interzica accesul clientilor/consumatorilor in unitatea sa , dar daca exista motive intemeiate are posibilitatea sa interzica accesul anumitor clienti
In cazul dv sunt incidente dispozitiile
L 48 / 2002 privind prevenirea si combaterea discriminarii
Art. 10
Constituie contraventie, conform prezentei ordonante, daca fapta nu intra sub incidenta legii penale, discriminarea unei persoane fizice, a unui grup de persoane din cauza apartenentei acestora ori a persoanelor care administreaza persoana juridica la o anumita rasa, nationalitate, etnie, religie, categorie sociala sau la o categorie defavorizata, respectiv din cauza convingerilor, varstei, sexului sau orientarii sexuale a persoanelor in cauza prin:
[...]
f) refuzarea accesului unei persoane sau unui grup de persoane la serviciile oferite de magazine, hoteluri, restaurante, baruri, discoteci sau de orice alti prestatori de servicii, indiferent daca sunt in proprietate privata sau publica; [...]
O.G. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, versiunea actualizata include modificarile aduse de Legea nr. 211/2008 ...
art.56: Se interzice a se refuza consumatorului, fara un motiv justificat, conform prevederilor legale in vigoare, vanzarea unui produs sau prestarea unui serviciu.
Ordonanta nr. 137 din 31 august 2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare
Art.1
(2) Principiul egalitatii intre cetateni, excluderea privilegiilor si discriminarii sunt
garantate in special in exercitarea urmatoarelor drepturi:
[...]
f) dreptul de acces la toate locurile si serviciile destinate folosintei publice.
Art. 3. - Dispozitiile prezentei ordonante se aplica tuturor persoanelor fizice sau juridice, publice sau private, precum si institutiilor publice cu atributii in ceea ce priveste:
[...]
c) serviciile publice sau alte servicii, accesul la bunuri si facilitati;
Codul consumului, art. 28:
Se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare.
In realitate , patronul are dreptul sa refuze un client
Nerespectarea unor prevederi legale ,atrag patronului sanctiunile prevazute de lege , cu conditia ca persoana ale carei interese au fost vatamate sa sesizeze organele abilitate.
Intr-un bar,patronul/angajatii au dreptul sa refuze un client,iar clientul nemultumit are la randul sau dreptul sa reclame.
Problema legata de ”motive intemeiate” ramane in aprecierea instantei de judecata.
OPC poate decide eventual sanctionarea patronului,daca se dovedeste ca acesta a realizat selectia nejustificata a clientilor