avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 675 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Asigurare medicala
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Asigurare medicala

Buna ziua,

Am constatat astazi cand am mers pentru a mi se emite o reteta faptul ca nu mai sunt asigurat la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate. Precizez faptul ca sunt student in anul 3 si nu au fost probleme pana acum. Ma gandesc doar la perioada de 4 luni in care am fost angajat (6 ore), timp in care figuram ca "salariat". Acum insa, dupa demisie, apar ca fiind neasigurat. (nu am intrerupt studiile)
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:36, 4 Mai 2016
Ordinul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 581/2014 privind aprobarea Normelor metodologice pentru stabilirea documentelor justificative privind dobandirea calitatii de asigurat

Art. 12.
(1) Dovada calitatii de asigurat se realizeaza prin modalitatea electronica de verificare a calitatii de asigurat in sistemul de asigurari sociale de sanatate, iar in situatia in care, in urma interogarii, persoana nu apare in aplicatia mentionata la art. 11 alin. (1), se realizeaza printr-un document justificativ - adeverinta, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentele norme metodologice, eliberata de casa de asigurari de sanatate in a carei evidenta se afla persoana, potrivit fiecarei categorii de persoane, pe baza urmatoarelor documente:
...
b) pentru tinerii cu varsta cuprinsa intre 18 si 26 de ani: act de identitate valabil la data solicitarii, declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri din munca sau alte venituri impozabile si un document valabil din care sa rezulte ca au calitatea de elev sau student avizat de institutia de invatamant;
....