Buna ziua!
In calitate de presedinte al Asociatiei, ales de 2 luni, am dorit mutarea documentelor la sediul Asociatiei (pana acum au fost la administrator), pentru a avea acces la toate documentele si pentru a putea rezolva problemele ivite. S-a cumparat un fiset metalic, dar administratorul nu vrea sa aduca actele. OK! Prima luna pe care trebuia sa o avizez era martie 2016. Am sunat contabilul pentru a-mi trimite registrul de casa si balanta, dar am intrebat si de actele care se depun la primarie, semestrial. Raspuns: de ce imi trebuie registrul de casa, daca sunt la dosar facturile si incasarile, iar eu nu sunt cenzor ca sa cer asa ceva, si de ce am nevoie de balanta.. suspectez pe cineva de delapidare? Cand i-am spus ca sunt presedinte si trebuie sa stiu tot ce se intampla in asociatie, m-a intrebat daca am gasit vreo factura neplatita la timp. P.S. Contabila e fiica administratorului. In Statutul Asociatiei, in Legea 230/2007 si in H.G.1588/2007 se prevede ca presedintele are acces la orice document. Daca am fost ales cu data de 1.03.2016, am acces doar la actele de dupa aceasta data? Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Dvs. ati procedat corect si mentineti-va atitudinea. daca nu vor sa inteleaga de "vorba buna", ii notificati in scris, cereti sprijinul membrilor com. ex., a presedintelui com. de cenzori, a seviciului specialiat al primariei, a sectiei de politie din zona.
Mai mult, le dati termen de aducere a diocumentelor, sa zicem 10 zile, sa va predea arhiva in cele mai bune conditii, intocmiti PV de predare-primire si daca nu inteleg, ii puteti pofti sa-si vada de treaba in alta parte.
Daca sunt angajati cu CIM, puteti sa-i sanctionati conform prevederilor codului muncii.
Va asteptam cu rezultatele pe care le-ati obtinut.
Succes!