Ordinul MAI nr. 123/2013 stabileşte condiţiile privind eliberarea:
permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă, înainte sau după data expirării acestuia;
duplicatului permisului de conducere pierdut, furat sau deteriorat ori în cazul schimbării numelui titularului, înainte de expirarea valabilităţii administrative.
Procura poate fi autentificată şi de autorităţile străine, caz în care trebuie să îndeplinească condiţiile de supralegalizare prevăzute de lege sau să aibă aplicată apostilă.
Pentru permisele de conducere emise după data de 1 ianuarie 2009, cererea pentru eliberarea unui duplicat (în caz de pierdere, furt, deterioare, schimbare de nume) poate fi transmisă şi prin corespondenţă, pe adresa serviciului public comunitar care a emis permisul de conducere anterior. În cazul corespondenţei electronice (e-mail), documentele ce însoţesc cererea vor fi scanate în format electronic.
Cererea se depune împreună cu următoarele documente:
-actul de identitate al titularului din care rezultă că acesta are domiciliul sau reşedinţa în România, în original şi copie, sau numai în copie pentru cetăţenii români din străinătate şi cei care trimit cererea prin poştă;
-procura specială şi actul de identitate al mandatarului, în original şi copie, în cazul cetăţenilor români care au domiciliul sau reşedinţa în România şi se află temporar în străinătate;
-dovada plăţii taxelor şi tarifelor aferente eliberării permisului de conducere;
-adeverinţă medicală din care rezultă că titularul este apt din punct de vedere medical să conducă autovehicule din categoria pentru care solicită eliberarea permisului de conducere, numai în cazul în care se solicită permisul de conducere cu o nouă valabilitate administrativă, înainte sau după data expirării acestuia (NU şi duplicat în caz de pierdere, furt, deterioare, schimbare de nume);
-permisul de conducere, atunci când acesta se află în posesia titularului;
-două fotografii ale titularului, color, în format 35 x 38,5 mm, de dată recentă, în cazul cetăţenilor români care se află temporar în străinătate şi în cazul cererilor depuse la alt serviciu public comunitar decât cel de la domiciliul solicitantului.
După implementarea cererii în Sistemul informatic naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi vehiculelor înmatriculate, permisului de conducere anterior îi încetează valabilitatea.
Până la eliberarea noului permis de conducere cu o nouă valabilitate administrativă sau a duplicatului, titularului i se eliberează un document cu valabilitatea de 15 zile, care atestă depunerea actelor, cu excepţia situaţiei în care documentele au fost transmise prin corespondenţă sau poştă electronică.
În permisul de conducere se menţionează categoriile de vehicule pe care titularul este apt din punct de vedere medical să le conducă, precum şi perioada de valabilitate administrativă a permisului de conducere pentru fiecare categorie de vehicule. După caz, în permisul de conducere se înscriu şi codurile armonizate ale Uniunii Europene.
Permisul de conducere se livrează la adresa din România indicată de titular sau se ridică de către acesta de la serviciul public comunitar indicat în cerere. În cazul în care titularul nu poate fi identificat la adresa indicată în cerere, permisul de conducere se va ridica de la serviciul public comunitar în a cărui competenţă teritorială se află această adresă.
În cazul în care cererea a fost transmisă prin corespondenţă, permisul de conducere se ridică de la serviciul public comunitar menţionat de solicitant în cerere.
În cazul în care cererea a fost transmisă prin e-mail, pentru ridicarea permisului de conducere titularul trebuie să depună la serviciul public comunitar, în original, documentele ale căror copii scanate au fost transmise.