Sunt încadrat din anul 2004,la o societate al carui unic actionar este Consiliul Municipal,în funcţia de inspector protecţie civilă, cumulând pensia pentru limită de vârstă cu salariul.
La 04 08 2009,prin preavizul înregistrat la 06 07 2009,mi se face cunoscut că, începând cu 01 09 2009 ,se desfiinţează postul de inspector protecţie civilă pe care sunt încadrat şi că trebuie să întocmesc fişa de lichidare.
Apreciind că această concediere este vădit netemeinică şi nelegală,m-am adresat verbal şefului Serviciului Resurse Umane,arătând că :
- postul de inspector protecţie civilă se desfiinţează cu încălcarea art. 65 alin.2 din Codul muncii,care prevede că “desfiinţarea locului de munca trebuie să fie efectivă şi să aibă o cauză reală şi serioasă" (O.U.G.nr. 55/2006)”;
- în situaţia de faţă,nu ne aflăm în prezenţa unei cauze reale şi totodată obiective, deoarece desfiinţarea locului de muncă nu are loc ca urmare a existenţei unuia din motivele enumerate expres şi limitativ de art.65 alin.1 din Codul Muncii,ci doar ca urmare a atitudinii subiective a angajatorului faţă de salariatul pe care îl consideră că nu mai corespunde postului;
- motivul real ţine de persoana subsemnatului şi se optează pentru reducerea postului în cauză,numai pentru ca se urmăreşte îndepărtarea mea.
În consecinţă,ulterior acestei discuţii,la 11 08 2009 şeful Serviciului Resurse Umane revine in scris,printr-o adresa ,cu următoarele precizări :
1. “ Societatea derulează în momentul de faţă un program de restructurare şi reorganizare cu disponibilizări individuale de personal;
2. În conformitate cu prevederile Contractul Colectiv de Muncă pe anul 2009,art.4.76 (1) lit. d ,reducerile de personal se fac într-o anumită ordine,iar în articolul mai sus menţionat sunt prevazuţi salariaţii care cumulează pensia pentru limită de vârstă cu salariul.
3. În aceste condiţii,chiar dacă postul ocupat de dvs.nu se desfiinţează,preavizul …se va derula în continuare”
4. Societatea ….va organiza în mod corespunzator activitatea de protecţie civilă prin desemnarea altei persoane din cadrul societatii,ce va fi specializată şi atestată în acest domeniu “
Solicitând clarificări în privinţa motivului real al concedierii şi baza legală în care a fost dispusă,şeful SRU a invocat exclusiv criteriile de stabilire a ordinii de prioritaţi la concediere prevăzută în Contractul Colectiv de Muncă (cumul pensie pentru limită de vârstă cu salariul),menţionând totodată că postul pe care încă îl ocup ,nu se mai defiinţează.
Deoarece consider că această motivaţie este în opoziţie cu dispoziţiile art.74 alineatul (1),litera c) din Codul Muncii (modificat cu OUG 65/2005 art.39) conform căreia :"criteriile de stabilire a ordinii de priorităti,conform art. 70 lit. d),” se utilizează “ numai în cazul concedierilor colective",iar în cazul de faţă,aşa cum se precizează în adresa nr.32/18.434/11 08 2009, este vorba de concediere individuală,am următoarele întrebări nelămuriri:
1. Dispozitiile Contractului Colectiv de Munca al unitatii,exced prevederilor Codului Muncii?
2. Ca bază legală a concedierii individuale,poate fi folosit (invocat),doar un articol din CCM?
Mulţumesc.