Buna ziua
Am urmatoarea problema: primarul unei comune a descoperit ca serviciul contabilitate nu l-a informat cu privire la banii existenti in conturile de trezorerie. Adica niciodata nu erau banii pentru salarii, pentru o mica cheltuiala (un bec, o hartie, etc), iar cand s-a dus personal la trezorerie a aflat ca avea aproape 14 milirade din care mai mult de 4 miliarde pentru cheltuieli (!).
Greseala lui a fost ca in precedentul mandat nu a dat afara persoanele fostului primar iar acum, castigand al doilea mandat, a constatat ca acestea de fapt ii sabotau toata munca in ideea ca vechiul primar va castiga aceste alegeri. (Este vorba de o comuna mica cu cca.2500 de oameni).
Primarul cumpara din banii personali hartie, pixuri, becuri, detergenti, hartie igienica, etc., se milogea pe la furnizori pentru amanari la plata, etc.
Acum este hotarat sa-i faca sa plateasca pe cei care si-au batut joc nu numai de el ci si de cetatenii comunei.
In acest sens are nevoie de un audit contabil (pe contabilitate bugetara) pentru a vedea exact cum stau lucrurile.
Va rog sa ma ajutati cu orice sfat si orice indrumare. Chiar si recomandarea unui asemenea auditor este binevenita.
Auditul intern poate fi exercitat doar de catre un functionar din cadrul primariei ,ce este angajat intr-un compartiment de audit intern,pe functia de auditor public intern. Daca nu aveti un asemenea compartiment si auditul este exercitat din afara,asa dupa cum inteleg ca e cazul la dvs. atunci nu mai vorbim despre audit intern,ci este vorba despre audit extern Primaria cred ca ar trebui sa solicite Consiliului Judetean lamuriri in acest sens ,pentru ca intra in sfera lor de competenta,prin serviciul specializat,sa auditeze si institutiile din subordine care nu au organizat audit propriu.
Legea 672/2002, art. 11 - Compartimentul de audit public intern se organizeaza astfel:
b) entitatile publice locale care coopereaza pentru asigurarea activitatii de audit public intern utilizeaza capacitatea de audit a compartimentului care se constituie in cadrul entitatii organizatoare sau la nivelul structurii asociative, dupa caz; compartimentul de audit astfel constituit se organizeaza si functioneaza potrivit prevederilor prezentei legi.
f) conducatorul entitatii publice subordonate, respectiv aflate in coordonarea sau sub autoritatea altei entitati publice stabileste si mentine un compartiment functional de audit public intern, cu acordul entitatii publice superioare; daca acest acord nu se da, auditul entitatii respective se efectueaza de catre compartimentul de audit public intern al entitatii publice care a decis aceasta.
Prin urmare, in cazul primariilor auditul este obligatoriu; modul de organizare depinde insa de la caz la caz (prin cooperare, prin compartiment propriu, sau prin compartimentul de audit al organului ierarhic superior)
Audit
fritache
Buna ziua
Va rog sa-mi spuneti daca un jurist poate ocupa functia de auditor intr-un institut de cercetare dezvoltare si care este legeslatia in care se ... (vezi toată discuția)
Auditor intern?
teodora49
X-(Sunt noua pe forum, dar sper ca pe acest site si forum poate obtin un raspuns la o dilema, nu numai a mea, ci si a colegilor mei...Iata : suntem o primarie ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.