Care este procedura de inchidere(dizolvare) a unei microintreprinderi cu 2 asociati, fara a fi necesara numirea unui lichidator? Mentionez ca societatea nu are datorii nici catre terti, nici catre stat.
In acest moment exista 2 contracte de leasing in derulare, care vor fi preluate de alta firma, inainte de dizolvare.
Care sunt pasii care trebuie urmati si ce acte trebuie intocmite?
Dupa ce ati transferat acele contracte de leasing ,va fi nevoie de urmatoarea procedura ceruta de Registrul comertului:
Documentele necesare pentru înregistrarea menţiunilor privind dizolvarea şi lichidarea simultană a SNC, SCS, SRL şi
GIE (art. 235 din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare)*:
Etapa I
1. Cerere de înregistrare (original);
2. Hotărârea asociaţilor/membrilor GIE de efectuare concomitentă a dizolvării şi lichidării societăţii luată cu cvorumul şi
majoritatea prevăzută de lege pentru modificarea actului constitutiv, atunci când aceştia sunt de acord cu privire la
repartizarea şi lichidarea patrimoniului societăţii şi când asigură stingerea pasivului sau regularizarea lui în acord cu
creditorii (original);
3. Dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui (original);
4. Dacă este cazul:
- avizele prevăzute de legile speciale (original);
- împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească
formalităţile legale (original).
5. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciară de timbru, în original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
Etapa a-II-a
1. Cerere de radiere (original);
2. Hotărârea de repartizare a activelor rămase după plata creditorilor luată prin votul unanim al asociaţilor/membrilor (original);
3. Situaţia financiară de lichidare şi de repartizare a activului aprobată de asociaţi/membri (copie);
4. Certificatul de înregistrare şi anexa/anexele la acesta (originale);
5. Certificatul emis de organul fiscal competent din care să rezulte că societatea nu are datorii la bugetul de stat şi la
contribuţiile sociale (original);
6. Dacă este cazul:
- hotărârea judecătorească irevocabilă prin care s-a respins opoziţia.
- împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească
formalităţile legale (original).
7. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciară de timbru, în original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
În lipsa acordului unanim privind împărţirea bunurilor, etapa a II-a va fi urmată de etapa a III-a şi se vor depune
următoarele documente:
Etapa a-II-a
1. Cerere de înregistrare;
2. Hotărârea asociaţilor/membrilor GIE de numire a lichidatorului;
3. Declaraţia pe propria răspundere dată de către lichidator şi declaraţiile date pe proprie răspundere de către persoanele fizice
desemnate să reprezinte lichidatorii persoane juridice din care să rezulte că îndeplinesc condiţiile legale pentru deţinerea
acestei calităţi (original);
4. Specimenul de semnătură al lichidatorului;
5. Dacă este cazul:
- hotărârea judecătorească irevocabilă prin care s-a respins opoziţia;
- avizele prevăzute de legile speciale (copie);
- împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească
formalităţile legale (original).
6. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciară de timbru, în original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
* Prezentul fluturaş constituie un ghid general pentru informarea comercianţilor în legătură cu obligaţiile ce le revin pentru îndeplinirea formalităţilor
legale, în vederea efectuării înregistrărilor în registrul comerţului.
Etapa a-III-a
1. Cerere de radiere (original);
2. Situaţia financiară de lichidare şi de repartizare a activului aprobată de asociaţi/membri (copie);
3. Certificatul de înregistrare şi anexa/anexele la acesta (originale);
4. Certificatul emis de organul fiscal competent din care să rezulte că societatea nu are datorii la bugetul de stat şi la
contribuţiile sociale (original);
5. Dacă este cazul: împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să
îndeplinească formalităţile legale (original).
6. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciară de timbru, în original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
NOTÃ:
În lipsa acordului unanim privind împărţirea bunurilor, radierea SNC, SCS, SRL se va efectua după expirarea
termenului de opoziţie de 15 zile de la data publicării situaţiei financiare finale pe pagina de internet a oficiului registrului
comerţului (art. 180 din Normele metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a
înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor). Radierea GIE se va efectua după expirarea termenului de opoziţie de 15 zile
de la data notificării situaţiei financiare de lichidare şi a proiectului de repartizare.
Proiectul de repartizare a activelor trebuie să cuprindă descrierea detaliată şi datele de identificare ale activelor repartizate, în
vederea transmiterii dreptului de proprietate.
În lipsa acordului unanim privind împărţirea bunurilor va fi urmată procedura lichidării prevăzută de Legea nr. 31/1990,
republicată.
Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele, sub semnătură, cu menţionarea în clar a
numelui, de către persoanele care, potrivit legii, pot întocmi şi semna cererea.
În cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun în original sau copii certificate şi traducerea realizată de un
traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public.
Confirmarea publicării hotărârii de dizolvare în Monitorul Oficial al României se efectuează de ORCT.
Soluţionarea cererii revine în competenţa judecătorului delegat care poate cere administrarea şi a altor acte
doveditoare decât cele enumerate.
Redactarea actelor, obţinerea autentificării sau, după caz, darea de dată certă, acordarea de îndrumări pentru
completarea corectă a cererii de înregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenţă din cadrul oficiului
registrului comerţului de pe lângă tribunal.
Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
Cererea de înregistrare, înscrisurile prevăzute de lege şi dovezile privind plata taxelor şi tarifelor legale, precum şi timbrele
judiciare corespunzătoare, îndosariate şi numerotate, se depun de către solicitant la ORCT direct, prin poştă, cu scrisoare cu
valoare declarată şi confirmare de primire, sau prin mijloace electronice. Cererea transmisă în formă electronică va avea
încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică extinsă, în acest caz urmând a se depune dovada achitării timbrului
judiciar.
Înscrisurile a căror înregistrare, menţionare sau publicare se solicită la ORCT vor fi tehnoredactate de către solicitant în limba
română, vor fi lizibile, fără ştersături sau adăugări, sub sancţiunea respingerii acestora.
*
* *
1. Hotărârea AGA va conţine: antetul firmei, nr. şi data, semnăturile persoanelor abilitate; de asemenea, în preambul se va
preciza modul de convocare AGA, precum şi îndeplinirea condiţiilor de validitate a hotărârii, conform dispoziţiilor legale
sau statutare; în cazul în care actul modificator este un act adiţional în formă autentică, nu se va mai depune şi hotărârea
adunării generale în baza căreia acesta a fost încheiat.
2. Situaţia financiară de lichidare şi de repartizare a activului aprobată de asociaţi/membri va fi certificată de către persoanele
autorizate, potrivit legii şi publicată în condiţiile legii;
3. Taxele legale pot fi achitate în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu mandat poştal, ordin de plată etc.
4. Dacă s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atestă înregistrarea în registrul comerţului, prin poştă, se percepe un
tarif aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.
Va multumesc foarte mult pentru raspunsul extrem de documentat si la obiect.
Mai am insa cateva nelamuriri:
-la ce se refera stingerea pasivului sau regularizarea lui în acord cu creditorii, daca nu exista creditori, firma este la zi cu totul platit?
-la ce se refera punctul 3.Dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui (original)?, in cazul in care firma nu are datorii catre nimeni?; un certificat fiscal de la administratie este suficient in acest caz?
-de unde obtin si care sunt avizele prevăzute de legile speciale?
In cazul in care unul dintre asociati este plecat din tara, cum este mai indicat sa procedez, sa ii trimit actele prin curierat sa le semneze, sau sa faca o procura pentru cineva din tara?
In ce masura Registrul Comertului accepta procuri autentificate sau legalizate din SUA?
Punctele acelea la care faceti referire se refera la datoriile de incasat de la clienti si de platit la furnizori.
Legat de faptul ca unul din asociati e intr-o alta tara,urmati sfatul d-lui Adrian Stoica.
Mult succes!
Intre cele doua etape la Registrul Comertului exista vreo limitare de timp, adica trebuie sa depun cererea de radiere finala in maxim 1 luna de la prima etapa?
Bilantul pe 0 trebuie sa astept pana la sf. anului sau se poate face si in septembrie?
Ce norme folosesc atunci, cele din iunie 2009 sau cele din decembrie 2008?