Buna ziua."Seful de scara" s-a mutat, sotul fiind ales de catre locatari noul "sef de scara", primind Cartea de Imobil.Aceasta nu a fost actualizata de mult timp. Avem si chiriasi pe scara, care nu sunt de acord sa-si dea datele.Imi puteti da, va rog, niste trimiteri legale privind " seful de scara",activitate, obligatii, completarea Cartii de Imobil (cu datele obligatorii pe care trebuie sa le contina)?In L 230 si Oug 97 nu am gasit toate informatiile.Va multumesc:O:))
Nu sunt consultant, dar Cartea de Imobil este o tiparitura ce se da de sectia de politie a MAI de care tineti, iar inauntru sunt :
-temeiurile legale, in baza carora se cer datele
-rubricile obligatorii de completat
-numele responsabilului cartii de imobil , care este in evidentele sectiei de politie
Chiar si chiriasii au o rubrica rezervata!
OUG nr.97/ 2005 republicata in 2011 mentioneaza:
Art. 38
(1) Organizarea activitatii de tinere a evidentei locatarilor prin cartea de imobil revine Ministerului Administratiei si Internelor, prin unitatile de politie.
(2) Cartea de imobil se intocmeste si se actualizeaza de catre persoana anume desemnata, cu acordul acesteia, de catre proprietarul imobilului sau de asociatia de proprietari; in cazul asociatiei de proprietari, responsabilul cartii de imobil este, de regula, administratorul sau un membru al comitetului executiv al asociatiei.
(3) Pastrarea, actualizarea si utilizarea datelor din cartea de imobil de catre persoana desemnata in acest sens, conform alin. (2), se fac cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Responsabilul cartii de imobil are obligatia sa inscrie, pe baza actului de identitate, persoanele care domiciliaza sau au resedinta in imobilul respectiv si sa o prezinte, la cerere, politistilor sau lucratorilor serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor.
(5) Cartea de imobil se intocmeste intr-un singur exemplar, care se pastreaza la responsabilul cartii de imobil.
Art. 39
(1) Persoanele care isi schimba domiciliul sau isi stabilesc resedinta sunt obligate sa ceara inscrierea in cartea de imobil la noua locuinta in termen de 15 zile de la mutare.
(2) Persoanele care locuiesc in imobil sunt obligate sa prezinte actul de identitate responsabilului cartii de imobil, la solicitarea acestuia, pentru actualizarea cartii de imobil.
Art. 40
La hoteluri si in alte locuri de cazare in comun, inscrierea in cartea de imobil se face la sosire, prin grija proprietarului sau a administratorului acestora, dupa caz.
Functia de "sef de scara" nu exista in legislatia specifica asociatiilor de proprietari, prin urmare nu exista obligatii sau trimiteri legale la activitatea acestuia.
Sotul este membru in comitetul executiv al blocului?
Daca este membru in CEX atunci are atributiile comitetului executiv.
Dacă sunt Profesie liberala și am un spațiu închiriat intr-un bloc, trebuie sa ma trec în cartea de imobil sau proprietarul trebuie sa se treacă? Eu nu locuiesc acolo. Mulțumesc!