avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1037 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... afisare /transmitere act intern ?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

afisare /transmitere act intern ?

Buna ziua !

Va rog mult sa imi spuneti cum ar trebui procedat in cazul urmator:

- un Regulament intern a fost dat spre aplicare la data de 01.02.2014
- acest Regulament a fost afisat la vizierul institutiei si in toate locurile de acces,
pentru a fi cunoscut de catre toti salariatii
si pentru a putea fi studiat oricand si de catre oricine
- salariatii nu au semnat pe vreun act ca cunosc acest Regulament
sau ca acesta li s-a adus la cunostinta

Va rog frumos sa imi spuneti:
- este suficienta afisarea /facerea publica a documentului
la vizierele si locurile de afisare publica ale institutiei
unde are acces orice salariat ?
sau
- acest document trebuie transmis salariatilor cu o Decizie interna
pentru a semna de luare la cunostinta, .... ?
sau
- cum ar trebui sa se procedeze ?


Ultima modificare: Joi, 1 Septembrie 2016
oanaportar, utilizator
Cel mai recent răspuns: oanaportar , utilizator 16:19, 1 Septembrie 2016
Art 243 din Codul Muncii reglementeaza aspectele ce tin de informarea angajatilor in ceea ce priveste RI,astfel:
(1) Regulamentul intern se aduce la cunoştinţă salariaţilor prin grija angajatorului şi îşi produce efectele faţă de salariaţi din momentul încunoştinţării acestora.
(2) Obligaţia de informare a salariaţilor cu privire la conţinutul regulamentului intern trebuie îndeplinită de angajator.
(3) Modul concret de informare a fiecărui salariat cu privire la conţinutul regulamentului intern se stabileşte prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau, după caz, prin conţinutul regulamentului intern.
(4) Regulamentul intern se afişează la sediul angajatorului.

Intrebarea dvs are raspuns in continutul art243(3),asadar modalitatea concreta de informare este lasata la latitudinea angajatorului,si ar trebui sa o regasiti fie in CCM fie chiar in continutul RI.
In practica se organizeaza sedinte cu angajatii (de obicei pe departamente)in care se prelucreaza acest regulament dupa care se semneaza de luare la cunostinta
Indiferent de modalitatea aleasa pt informare,acest Regulament va trebui afisat la aviizierul unitatii. Atentie,afisarea nu tine loc de informare !
La nivelul institutiei noastre nu a fost incheiat CCM tocmai din anul 2009
pentru ca, fiind vorba despre o institutie publica,
prin CCM nu se pot negocia /acorda alte drepturi peste lege.
Asa ca, la noi, toate drepturile salariatilor
sunt doar cele care sunt prevazute de lege si nimic mai mult.

Dupa prelucrarea acestui regulament
de catre sefii de compartimente,
ce document va trebui sa se faca pentru a-l semna de luare la cunostinta ?
Un tabel in care se va semna de luare la cunostinta.
Se va incheia un proces -verbal al sedintei de informare ,cu tabel anexa cu salariatii prezenti ce vor semna de luare la cunostinta
Va multumesc enorm de mult pentru ajutor !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Temei de drept sanctiune disciplinara costel58 costel58 Pot fi folosite ca temei de drept pentru sanctiuni disciplinare(inclusiv suspendare pe perioada cercetarii disciplinare) doar articole din Regulamentul de ... (vezi toată discuția)
Regulament intern - luare la cunostinta hajnyci hajnyci Buna ziua, Va rog sa ma lamuriti daca exista o prevedere legala conform careia Regulamentul Intern trebuie sa fie luat la cunostinta prin semnatura de catre ... (vezi toată discuția)
Relaþii de muncã Bora Irina Bora Irina Contract colectiv de muncă şi Regulament interen Un SRL are încheiat Contract Colectiv de Muncă şi Regulament intern care sunt afişate la sediul firme, ... (vezi toată discuția)