Va rog mult sa imi spuneti cum ar trebui procedat in cazul urmator:
- un Regulament intern a fost dat spre aplicare la data de 01.02.2014
- acest Regulament a fost afisat la vizierul institutiei si in toate locurile de acces,
pentru a fi cunoscut de catre toti salariatii
si pentru a putea fi studiat oricand si de catre oricine
- salariatii nu au semnat pe vreun act ca cunosc acest Regulament
sau ca acesta li s-a adus la cunostinta
Va rog frumos sa imi spuneti:
- este suficienta afisarea /facerea publica a documentului
la vizierele si locurile de afisare publica ale institutiei
unde are acces orice salariat ?
sau
- acest document trebuie transmis salariatilor cu o Decizie interna
pentru a semna de luare la cunostinta, .... ?
sau
- cum ar trebui sa se procedeze ?
Art 243 din Codul Muncii reglementeaza aspectele ce tin de informarea angajatilor in ceea ce priveste RI,astfel:
(1) Regulamentul intern se aduce la cunoştinţă salariaţilor prin grija angajatorului şi îşi produce efectele faţă de salariaţi din momentul încunoştinţării acestora.
(2) Obligaţia de informare a salariaţilor cu privire la conţinutul regulamentului intern trebuie îndeplinită de angajator. (3) Modul concret de informare a fiecărui salariat cu privire la conţinutul regulamentului intern se stabileşte prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau, după caz, prin conţinutul regulamentului intern. (4) Regulamentul intern se afişează la sediul angajatorului.
Intrebarea dvs are raspuns in continutul art243(3),asadar modalitatea concreta de informare este lasata la latitudinea angajatorului,si ar trebui sa o regasiti fie in CCM fie chiar in continutul RI.
In practica se organizeaza sedinte cu angajatii (de obicei pe departamente)in care se prelucreaza acest regulament dupa care se semneaza de luare la cunostinta
Indiferent de modalitatea aleasa pt informare,acest Regulament va trebui afisat la aviizierul unitatii. Atentie,afisarea nu tine loc de informare !
La nivelul institutiei noastre nu a fost incheiat CCM tocmai din anul 2009
pentru ca, fiind vorba despre o institutie publica,
prin CCM nu se pot negocia /acorda alte drepturi peste lege.
Asa ca, la noi, toate drepturile salariatilor
sunt doar cele care sunt prevazute de lege si nimic mai mult.
Dupa prelucrarea acestui regulament
de catre sefii de compartimente,
ce document va trebui sa se faca pentru a-l semna de luare la cunostinta ?
Relaþii de muncã
Bora Irina
Contract colectiv de muncă şi Regulament interen
Un SRL are încheiat Contract Colectiv de Muncă şi Regulament intern care sunt afişate la sediul firme, ... (vezi toată discuția)