Buna seara.
Care e cea mai corecta/ buna metoda de a intocmi planul de prevenire si protectie pentru o firma de constructii.? hg 300/ 2006.
- un plan pe fiecare post/ meserie, luat pe rand fiecare risc din evaluarea de riscuri?
- un plan care sa cuprinda toate posturile...
- plan pe activitati. lucrari de demolari, lucru la inaltime, sapaturi, etc...
multumesc!!
Planul de prevenire si protectie se intocmeste la nivel de firma, la finalizarea evaluarii riscurilor profesionale pe locuri de munca/ posturi de lucru/ activitati/ meserii.
Acest plan cuprinde toate riscurile identificate si evaluate la fiecare loc de munca/ post de lucru/ activitate desfasurata/ meserii, in ordinea fluxului tehnologic/ al organigramei firmei. Se au in vedere riscuri profesionale existente le nivel de firma si cele existente numai la nivelul unor anumite sectoare de activitate.
De regula, in principal se pleaca, in cadrul planului de prevenire si protectie, de la riscul identificat/ evaluat si se trece pe la toate locurile de munca/ posturile de lucru/ activitatile si meseriile unde se regaseste riscul respectiv.
Buna ziua,
Planul de prevenire si protectie SSM, trebuie actualizat anual? Concret, ca si modalitate de lucru completam pe planul PP actual ce anume s-a facut pe anul anterior respectiv elaboram un nou plan pe anul viitor?
Trebuia sa deschideti o discutie noua.
Planul de prevenire si protectie in domeniul ssm se reactualizeaza, de regula, anual si ori de cate ori este nevoie (identificare noi riscuri profesionale, schimbare/ completare tehnologii, modificari si/ sau completari de proiecte, etc.)
Actualizarea planului de prevenire si protectie se face in baza evaluarii riscurilor revizuite.
Art.15 alin.3) din NM de aplicare a Legii 319/2006 modificata aprobate prin HG 1425/2006 cu modificari si completari
Evaluarea riscurilor cu privire la securitatea şi sănătatea în muncă la nivelul întreprinderii şi/sau unităţii, inclusiv pentru grupurile sensibile la riscuri specifice, trebuie revizuită, cel puţin, în următoarele situaţii:
a) ori de câte ori intervin schimbări sau modificări în ceea ce priveşte tehnologia, echipamentele de muncă, substanţele ori preparatele chimice utilizate şi amenajarea locurilor de muncă/posturilor de muncă;
b) după producerea unui eveniment;
c) la constatarea omiterii unor riscuri sau la apariţia unor riscuri noi;
d) la utilizarea postului de lucru de către un lucrător aparţinând grupurilor sensibile la riscuri specifice;
e) la executarea unor lucrări speciale.
Evaluare ssm
muraruana
Buna ziua. Daca avem o meserie noua in firma trebuie facuta evaluarea riscurilor si imbolnavirilor profesionale? Daca da va rog sa imi dati si articolul din ... (vezi toată discuția)