Am lipsit din locuinta cateva luni si am facut o cerere de scoatere de la intretinere. Zero persoane sa puna.
Vad cu stupoare ca au pus zero persoane insa cheltuieli tot exista si cam la fel cu atunci cand sunt acasa!!!
Cum vine asta? E legal asa ceva? Ce pot face in caz ca nu e legal?
Daca omul nu e acasa de ce sa plateasca?
Va rog sa imi spuneti ce anume cheltuieli se pun, dupa lege, cand nu esti acasa, la intretinere.
Multam.
cheltuielile cu salariile, cheltuielile cu materialele de aintretinere a cladirii, cheltuielile cu service lift se platesc dupa cota de proprietate. Iarna, fireste se plateste caldura. Asadar, un apartament nelocuit, costa!
Nu se plateste nici o caldura ca nu avem calorifere pe hol si fiecare apartament are propriul sistem contorizat de incalzire.
Va rog, ce lege este aceasta, sa citesc si eu exact ce spune?
Multumesc.
Se pun cheltuielile repartizate pe cota parte indiviza (salarii, intretinere lift, reparatii, cheltuieli administrative, etc.) si pe beneficiari.
HG1588/2007
Art. 44. - (1) Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociaţiei cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreţinere, service, reparaţii şi, după caz, de consolidare, reabilitare, eficienţă energetică, modernizare la părţile de construcţii şi instalaţii aflate în şi pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea tehnică a construcţiei şi în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuţie şi coloanele instalaţiilor de apă, canalizare, termoficare, energie electrică; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul – partea de instalaţie de pe
proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deşeurilor menajere; structura de rezistenţă; faţadele; acoperişul şi altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociaţiei: salarii sau remuneraţii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curăţenie etc.; indemnizaţii acordate membrilor asociaţiei de proprietari ori persoanelor alese: preşedintele, membrii comitetului executiv şi ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau poliţe de asigurări; alte servicii administrative către proprietatea comună.
Art. 49. - Cheltuielile pe beneficiari sunt cheltuielile cu privire la: citirea, calculul şi gestiunea consumurilor individuale de apă rece, apă caldă, căldură, gaze, energie electrică, deşeuri municipale; servicii cu privire la repartitoarele de costuri; chiriile spaţiilor comune - boxe, casa scării, holuri, spaţiu ghenă, terasă etc.; gestiunea ajutoarelor băneşti; gestiunea contractelor cu caracter individual; întreţinerea interfonului şi a părţii de instalaţie din interiorul apartamentului; verificarea metrologică a contoarelor individuale de energie termică, în cazul
distribuţiei orizontale; reviziile instalaţiilor interioare de gaze, apă şi încălzire; alte servicii individuale către proprietari.
Jon Bon Jovi, multumesc frumos!
Asa imi place si mie, raspuns la obiect si cu temei legal, nu batut apa in piua!
Ca sa rezum, sa vad daca am inteles bine, ori ca esti plecat ori ca esti acasa, tot cam aia e.
Administratorul mi-a spus ca doar gunoiul mi l-a scos in perioada de absenta.