Capitolul IX Actele autorităţilor administraţiei publice locale şi comunicarea acestora
Articolul 115
(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin:
a) primarul emite dispoziţii;
b) consiliul local adoptă hotărâri;
c) consiliul judeţean adoptă hotărâri.
(2) Dispoziţiile primarului se comunică în mod obligatoriu prefectului judeţului, în cel mult 5 zile lucrătoare de la semnarea lor.
(3) Hotărârile consiliului local se comunică în mod obligatoriu:
a) primarului unităţii administrativ-teritoriale;
b) prefectului judeţului.
(4) Hotărârile consiliului judeţean se comunică în mod obligatoriu prefectului judeţului.
(5) Comunicarea actelor între autorităţile administraţiei publice locale şi cu prefectul judeţului se efectuează prin intermediul secretarului unităţii administrativ-teritoriale.
(6) Actele autorităţilor administraţiei publice locale se vor aduce la cunoştinţă publică prin grija secretarului unităţii administrativ-teritoriale.
(7) Dispoziţiile primarului, hotărârile consiliului local şi hotărârile consiliului judeţean sunt supuse controlului de legalitate al prefectului în condiţiile legii care îi reglementează activitatea.
Dispozitia de primar este supusa avizarii pentru legalitate de catre secretar si presupunand ca acesta si-a dat avizul, ulterior dispozitia trebuie comunicata si institutiei prefectului, care la randul său exercita controlul de legalitate, astfel incat consilierii se pot opune fie prin sesizarea institutiei prefectului, fie prin sesizarea instantei de contencios. Nu reiese din lege ca s-ar putea opune consilierii locali prin hotarare, asupra deciziei primarului, insa ei au la dispozitie intrumentele mai sus enuntate.