avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 427 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Achiziţii publice rog raspuns urgent
Discuție deschisă în Achiziţii publice

rog raspuns urgent

Buna ziua, as dori raspuns urgent la o problema privind achizitiile publice si anume:
In luna februarie a avut loc o licitatie publica conform oug 34, achizitie produse, valoare procedura 31.000 euro. Au ramas doi ofertanti, din care unul a fost descalificat pentru neindeplinirea cerintelor tehnice din caietul de sarcini, iar celalalt a fost declarat castigator. Ofertantul descalificat a facut la cnsc doua contestatii, la cea dea doua cnsc i-a respins-o. Nu s-a oprit aici si a mai facut una la Curtea de Apel unde a castigat. Problema este ca, intre timp, am incheiat contract cu cel castigator, punand clauza de suspendare a contractului in cazul in care nu ni se da castig de cauza. Inainte de incheierea contractului, m-am sfatuit cu persoane care lucrau la achizitii, spunand ca au mai existat cazuri asemanatoare. As vrea sa stiu daca am procedat corect. In momentul de fata astept Sentinta de la Curtea de Apel prin posta. Multumesc mult
Cel mai recent răspuns: larrym , utilizator 11:24, 26 Septembrie 2016
Contractul incheiat este nul.

A se vedea Art. 58 din legea 101

Art. 58. — (1) Orice persoană interesată poate solicita instanței de judecată constatarea nulității absolute a contractului/actului adițional la acesta încheiat cu încălcarea
condițiilor cerute, după caz, de legislația privind achizițiile publice, legislația privind achizițiile sectoriale sau legislația privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii pentru încheierea sa valabilă, precum și repunerea părților în situația anterioară.

(2) Instanța de judecată constată nulitatea absolută totală/parțială a contractului/actului la aceasta și dispune repunerea părților în situația anterioară, în conformitate cu prevederile art. 1.254 alin. (3) din Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările ulterioare, în următoarele cazuri:

d) nerespectarea criteriilor de calificare și selecție și/sau a factorilor de evaluare prevăzute/prevăzuți în cadrul anunțului de participare care au stat la baza declarării ofertei câștigătoare, aceasta conducând la alterarea rezultatului procedurii, prin anularea sau diminuarea avantajelor competitive;
e) contractul a fost încheiat înainte de primirea deciziei de soluționare a contestației de către Consiliu sau de către instanță sau cu nerespectarea deciziei de soluționare a contestației
Daca ati respectat termenele de asteptare, e ok.
Fiind procedura demarata in luna februarie 2016 se respecta prevederile OUG 34/2006. Dupa ce primiti decizia CApel trebuie sa o puneti in aplicare, respectiv reziliati contractul si reevaluati ofertele sau ce solutie a dat...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Licitatii publice dragandaniel dragandaniel FAC PARTE DINTR-O COMISIE DE LICITATIE PUBLICA .CAIETUL DE SARCINI A FOST FACUT AMBIGU.A FOST DECLARATA O FIRMA CASTIGATOARE O ALTA AFACUT ... (vezi toată discuția)
Ce pot face? carmengy carmengy Ce pot face in urmatoarea situatie? Am contestat un proces de evaluare pentru ca oferta mea a fost declarata neconforma in mod nejustificat. Dupa ce CNSC a ... (vezi toată discuția)
Achizitii publice dana_ludmila dana_ludmila 2 dintre ofertantii participanti la o licitatie deschisa contesta fiecare comunicarea primita, astfel: - ofertantul X comunicarea prin care i se aduce la ... (vezi toată discuția)