avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 536 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general cedare jumatate din firma
Discuție deschisă în Contabilitate în general

cedare jumatate din firma

buna ziua...am si eu o intrebare in speratnta ca ma puteti ajuta.tin contabilitatea la un srl-comert cu ridicata de produse textile...acum administratorul, singurul de altfel, m-a anuntat ca vrea sa cedeze jumatate din firma iar jumatatea lui sa devina punct de lucru....ce presupune asta?
ce acte trebuie sa intocmim?
mi-as dori un raspuns cat mai detaliat ca sa inteleg cat mai bine acest fenomen....si sa-mi spuneti ce note contabile trebuie sa intocmesc eu.
in speranta ca ma veti lumina va multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Gabriel Amironesei , Consilier juridic 12:37, 27 August 2009
Daca e vorba de o societate cu administrator unic,va trebui sa se semneze contractul de cedare a partilor sociale cu viitorul asociat,refacut actul constitutiv pentru societate cu 2 asociati.Daca exita deja punct de lucru pentru firma existenta trebuie specificat in actul constitutiv,iar daca noul punct de lucru va avea alta locatie trebuie refacut actele pentru noul punct de lucru.Aveti mai jos procedura completa:
Documentele necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului, înregistrarea fiscală şi autorizarea funcţionării
societăţilor în nume colectiv, in comandită simplă şi cu răspundere limitată*:
1. Cererea de înregistrare (original);
2. Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării firmei (original);
3. Dacă este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevăzut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare (original);
4. Dovada verificării calităţii de asociat unic într-o singură societate cu răspundere limitată sau dovada verificării privind
îndeplinirea condiţiei ca societatea cu răspundere limitată cu asociat unic să nu fie asociat unic în altă societate cu răspundere
limitată (original);
5. Actul constitutiv (original);
6. Dovezile privind sediul social/secundar (copie);
7. Dacă este cazul, avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de
Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
8. Dovezile privind efectuarea vărsămintelor aporturilor subscrise de asociaţi la capitalul social (copii);
9. Actele privind proprietatea pentru aporturile în natură subscrise şi vărsate la constituire; în cazul în care printre acestea se
afla şi imobile, certificatul constatator al sarcinilor de care sunt grevate;
10. Declaraţiile date pe propria răspundere, după caz, de către fondatori/administratori/cenzori sau persoane fizice reprezentante
ale persoanei juridice numită administrator sau cenzor, din care să rezulte că îndeplinesc condiţiile legale pentru deţinerea
acestor calităţi (original);
11. Actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor sau auditorilor persoane fizice (copie);
12. Specimenele de semnătură ale reprezentanţilor societăţii (original);
13. Certificatele de cazier fiscal pentru asociaţii sau reprezentanţii legali ai societăţii comerciale, care au domiciliul/
reşedinţa/sediul în România sau pentru persoanele fizice sau juridice străine, care au această calitate şi sunt înregistrate fiscal
în România sau, după caz, declaraţia autentică pe propria răspundere a persoanei fizice cetăţean străin în nume propriu sau
ca reprezentant al persoanei juridice străine care nu este înregistrată fiscal în România din care să rezulte că nu are datorii
fiscale, în original şi, după caz, traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar
public;
14. Declaraţia-tip pe propria răspundere semnată de asociaţi sau de administratori din care să rezulte, după caz, că:
- persoana juridică nu desfăşoară, la sediul social sau la sediile secundare, activităţile declarate, o perioadă de maximum 3 ani
(model 1 - original);
- persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitarveterinar,
protecţiei mediului şi protecţiei muncii pentru activităţile precizate în declaraţia-tip (model 2 - original).
15. Dacă este cazul:
- actele de înregistrare ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor persoane juridice române (copie certificată) sau străine,
original şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public);
- hotărârea organului statutar privind participarea la constituirea societăţii a fondatorilor persoane juridice române (copie
certificată) sau străine (original şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un
notar public);
- mandatul pentru persoana abilitată să semneze actul constitutiv în numele şi pe seama fondatorului persoană juridică
română (copie certificată) sau străină (original şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie
legalizată de un notar public);
- certificatul de bonitate a persoanelor juridice nerezidente care participă la constituirea unei societăţi comerciale, emis de o
bancă sau de camera de comerţ competentă din ţara de naţionalitate (original şi copie tradusă);
- avizele prealabile prevăzute de legile speciale (copie);
- împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească
formalităţile legale (original).
16. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciară de timbru, în original;
- timbre judiciare;
- taxele de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
17.Actul de cedare parti sociale
NOTÃ:
􀀩 În cazul societăţilor cu răspundere limitată constituite cu asociat unic dacă există aporturi în natură se solicită, în prealabil,
numirea de către judecătorul delegat a unui expert contabil pentru evaluarea acestora. Cererea se depune la oficiul registrului
comerţului cu plata taxelor legale:
- taxa judiciară de timbru;
- timbre judiciare;
- taxa de registru.
􀀩 Verificarea calităţii de asociat unic în cazul societăţilor comerciale constituite cu asociat unic conform prevederilor art. 14
alin. 1-2 din Legea nr. 31/1990 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi H.G. nr. 913/2004 astfel cum a fost
completat şi modificat prin H.G. nr. 1422/2006.
􀀩 În conformitate cu prevederile art. 17 alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, la

Pentru a deschide un nou punct de lucru:
-contract de comodat cu proprietarul spatiului
-Hotarare AGA privind deschiderea unui nou punct de lucru
-extras CF al spatiului unde se deschide noul punct de lucru
-2 cereri tipizate pe care le primiti de la ORC si trebuie completate si semnate de administrator sau persoan imputernicita
-timbru fiscal 0.3 lei
-taxe ORC
Sigur raspunsul detaliat ar putea sa va ajute, dar cel mai bine mergeti la ORC si prin Biroul unic faceti toate documentele.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Deschidere s.c descartees20 descartees20 Doresc sa deschid un SRL,v as ruga daca puteti sa imi ziceti si mi e ce pasi trebuie sa urmez si cat costa minim.cu cine as putea vorbi fara sa ma ... (vezi toată discuția)
Infiintare srl prin intermediar? Paul-Cristian Blazi Paul-Cristian Blazi Buna ziua. Care sunt demersurile pentru intocmire dosar pentru infiintare SRL de catre o terta persoana (intermediar): taxe, instituti, etc Din cate stiu eu: ... (vezi toată discuția)
Cazier fiscal just.rain just.rain Pt. infiintarea unui SRL cu asociati persoane fizice este necesar ca acestia sa depuna cazier fiscal sau judiciar? Am intrebat la ORC si m-au trimis la biroul ... (vezi toată discuția)