Buna ziua, de curand am infiintat un SRL, avem un inchiriat un stand intr-un complex si comercializam hainute pentru copii.
Suntem 2 administratori, fara angajati momentan. As dori sa stiu ce acte trebuie sa am in legatura cu securitate si sanatate in munca. Am fost la cateva firme si mi-au spus ca am nevoie de foarte multe acte de intocmit si evident costul era mare. Nestiind ce sa cer si vazand ca ei incearca sa faca bani pe nestiinta mea, am decis sa mai caut, de aceea va rog daca puteti sa ma ajutati.
Va multumesc anticipat.
Cu respect Alexandru Cristina
Daca nu aveti angajati/ pana la 9 angajati, angajatorul isi poate asuma activitatea ssm, conform prevederilor Legii ssm nr.319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare
-art. 9 (4) În cazul micro-întreprinderilor şi al întreprinderilor mici, în care se desfăşoară activităţi fără riscuri deosebite, angajatorul îşi poate asuma atribuţiile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă pentru realizarea măsurilor prevăzute de prezenta lege, dacă are capacitatea necesară în domeniu.
HG nr.1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art.16 (1) In cazul intreprinderilor cu pana la 9 lucratori inclusiv, angajatorul poate efectua activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) activitatile desfasurate in cadrul intreprinderii nu sunt dintre cele prevazute in anexa nr. 5;
b) angajatorul isi desfasoara activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere si/ sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel putin un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore si continutul prevazut in anexa nr. 6 lit. A, fapt care se atesta printr-un document de absolvire a programului de pregatire.
Este bine sa studiati legislatia si sa urmati un curs de pregatire in domeniul ssm de minim 40 de ore.
Activitatile ssm sunt cele mentionate la art.15 pct.1-33 din HG.
Gasiti legislatia pe internet.