Va confruntati cu o situatie delicata in sensul ca furnizorul de utilitati responsabil pentru prejudiciu este responsabil si pentru verificarea/determinarea deteriorarii aparaturii electrocasnice generate de generate de intreruperi in alimentarea cu energie electrica sau a variatiilor de tensiune.
Este evident ca furnizorul de utilitati -mai ales in cazul in care au fost afectate imobile de locuit in comun,care implica mai multi consumatori,respectiv mai multe electrocasnice stricate,vor incerca sa se disculpe,sa concluzioneze ca fie instalatia individuala a fost supraincarcata,ca a fost subdimensionata,sau pot invoca inclusiv cazul de forta majora-prevazut in contractul incheiat cu fiecare consumator care ii exonereaza de consecinte
Furnizorul va verifica depasirea limitelor admise de normele tehnice in vigoare a valorii tensiunii invocate care a afectat functionarea receptoarelor electrocasnice defecte ,cat si
omologarea receptoarelor electrocasnice defecte,protectia la scurtcircuit si supracurenti precum si dimensionarea corecta a circuitelor electrice ale instalatiei de utilizare, in conformitate cu prescriptiile tehnice in vigoare;
In termen de maximum 40 de zile calendaristice de la data incheierii notei de conciliere, trebuie sa va prezintati la operatorul de retea cu toate documentele justificative, in original, reprezentand contravaloarea reparatiei/achizitiei, sarcina privind repararea revenindu-va in exclusivitate.
Documentele justificative privind plata reparatiei receptoarelor electrocasnice deteriorate sunt factura si chitanta de plata sau factura si bonul fiscal, impreuna cu documentele justificative
Pentru fiecare aparat electrocasnic reparat, prevazut in nota de conciliere, documentul care atesta reparatia trebuie sa fie insotit si de o specificatie din care sa reiasa faptul ca aparatul reparat s-a defectat din cauza parametrilor necorespunzatori ai energiei electrice de alimentare. In caz contrar, furnizorul si operatorul de retea sunt exonerati de orice raspundere.
In situatia receptoarelor deteriorate care nu mai pot fi reparate, furnizorul de utilitati are obligatia sa acopere contravaloarea unui receptor cu aceleasi caracteristici cu cel care nu se mai poate repara, proportional cu diferenta dintre durata medie de utilizare si perioada de functionare pana la momentul deteriorarii.
Pentru noul receptor, va fi adus ca si document justificativ o nota de constatare de la o societate specializata, in care se precizeaza faptul ca receptorul deteriorat nu mai poate fi reparat si faptul ca deteriorarea s-a produs din cauza parametrilor necorespunzatori ai energiei electrice de alimentare.
In caz contrar, furnizorul si operatorul de retea sunt exonerati de orice raspundere.
Furnizorul, respectiv operatorul de retea, nu raspund fata de consumator pentru daunele cauzate de intreruperea furnizarii energiei electrice sau pentru calitatea energiei electrice furnizate, in cazul unor calamitati naturale sau in caz de forta majora