avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 917 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Ce documente trebuie sa primesc la expirarea ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Ce documente trebuie sa primesc la expirarea perioadei de preaviz

Sunt in preaviz de 10 zile (art 65 Codul Muncii), pe 11 septembrie se expira perioada de preaviz. Am obiecte pe inventar, si am primit acum o luna echipmament de protectie. Cum sa procedez pentru a preda inventarul si echipamentul de protectie? De predarea acestora depinde eliberarea fisei de lichidare? Este bine sa cer in scris sa le predau? Ce documente trebuie sa cer pentru a pleca linistita in somaj (in ideea sa nu ma trezesc peste timp cu cine stie ce datorii)? Astazi am primit avans la salar mai am si alte drepturi banesti? Am executat pana acum 16 zile din concediul de odihna si am fost 3 luni in concediu medical, pot cere plata celor 5 zile de concediu de odihna ?
Cel mai recent răspuns: viu , utilizator 21:58, 28 August 2009
1. Pe statul de plata din ultima luna in care ati lucrat trebuie sa primiti: salariul pe luna respectiva, salariul compensator, compensarea pentru zilele de COcuvenite si neefectuate.
2. La data expirarii perioadei de preaviz trebuie sa primiti: decizia de concediere, carnetul de munca inregistrat la zi, nota de lichidare, adeverinta tip pentru somaj (o luati de la AJOFM si o completeaza angajatorul).
3. Pana terminati preavizul faceti si predarea inventarului dvs. Va duceti la magaziile de echipament si scule si predati tot ce aveti pe inventar.
Va multumesc pentru raspuns. Am o colega careia i-a expirat perioada de preaviz saptamana trecuta si nu i-au dat nimic (nici salariu cuvenit, nici plata compensatorie, nici cartea de munca). Nu stiu cum sa procedez, imi este si frica sincer sa va spun. Cui trebuie sa cer documentele pe care mi le-ati mentionat (lucrez la punct de lucru care este intr-un judet, sediul social fiind in alt judet). Este bine sa le cer de la biroul personal? Seful meu direct (asa cum reiese din organigrama) este administratorul societatii. Este bine sa fac o adresa scrisa (pentru a nu pati precum colega mea)?
1. Puteti sa faceti si scris dar acestea trebuie sa le faca angajatorul fara sa fie impins de la spate.
2. Daca intr-un timp rezonabil (sa zicem doua saptamani) nu primiti ce vi se cuvine il dati in judecata pe angajator la Tribunalul din judetul unde aveti domiciliul sau resedinta. Fiind litigiu de munca nu platiti taxe.
3. Inainte de a apela la instanta de judecata faceti o scrisoare catre angajator in care ii spuneti ca il dati in judecata daca nu primiti urgent drepturile cuvenite.
Va multumesc frumos pentru raspuns.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Concediere "legala" ciprim ciprim Buna ziua. Sunt aici cu o nelamurire,sunt frustrat de o situatie recenta si as dorii niste sfaturi in legatura cu aceasta , adica sa caut dreptate pe cale ... (vezi toată discuția)
Va rog sa ma ajutati! Lary_13 Lary_13 Buna ziua! Am fost anuntata ca voi fi data in somaj prin telefon, preaviz pana pe 15 mai. Magazinul unde lucram s-a inchis in 30 aprilie. In contractul de ... (vezi toată discuția)
Desfacere contract de munca cu art 65- in acest caz, ce drepturi au angajatii coffegirl coffegirl Buna ziua! Va rog, daca puteti sa ma lamuriti, in legatura cu prevederile art 65 - mi s a desfacut contractul de munca si am cateva intrebari: 1) ... (vezi toată discuția)