Buna ziua. Va supun atentiei urmatoarele:
Detin competentele legale necesare prestarii de servicii pe linia apararii impotriva incendiilor. Ca atare, in baza unor contracte, presez astfel de servicii in folosul unor firme. In baza Normelor generale privind apararea impotriva incendiilor, documentatia p.s.i. obligatorie pentru acestea, se imparte in doua categorii, astfel:
-pentru operatorii si institutiile cu un numar CEL PUTIN EGAL cu cel stabilit de lege pentru intreprinderile mici, documentele sunt prevazute la art. 17 si 18 din OMAI163/2007;
-pentru operatorii si institutiile cu un numar mai mic de angajati, documentele sunt cele prevazute la art.20 din acelasi normativ.
Avand in vedere ca, potrivit Legii 346/2004, intreprinderile mici au 10-49 angajati, va rog sa imi spuneti, care este numarul ce trebuie considerat drept referinta in clasificarea firmelor si institutiilor, din punct de vedere p.s.i.-adica 10 angajati, ori 49 de angajati?
Va multumesc anticipat!
Prevederea este foarte clara, intreprindere mica este considerata firma care are minim 10 angajati si maxim 49 de angajati, fiind aplicabil orice numar de angajati intre 10 si 49.
Legea nr. 346/ 2004 mentioneaza:
Art. 4 (1) Întreprinderile mici şi mijlocii se clasifică, în funcţie de numărul mediu anual de salariaţi şi de cifra de afaceri anuală netă sau de activele totale pe care le deţin, în următoarele categorii:
a) microîntreprinderi - au până la 9 salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă sau deţin active totale de până la 2 milioane euro, echivalent în lei; b) întreprinderi mici - au între 10 şi 49 de salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă sau deţin active totale de până la 10 milioane euro, echivalent în lei;
c) întreprinderi mijlocii - au între 50 şi 249 de salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro.
(2) Termenii microîntreprindere, întreprindere mică şi întreprindere mijlocie, precum şi termenul derivat întreprinderi mici şi mijlocii vor fi utilizaţi în toate reglementările, statisticile şi alte documente oficiale emise de către autorităţi sau instituţii publice.
Conform acestei legi este considerata intreprindere mica orice firma care are un numar de angajati de minim 10 si maxim 49, respectiv orice numar de angajati intre 10 si 49.
Cu multumirile de rigoare pentru efortul de a-mi raspunde, vreu sa precizez ca aveam cunostinta despre textul legal invocat(atat de catre dumneavoastra, cat si de mine). In schimb, din analiza art. 20 alin.(1) al OMAI163/2007, pentru speta pe care am supus-o analizei, relevant este DOAR NUMARUL, care trebuie sa fie CEL PUTIN EGAL cu cel prevazut de lege. In aceste conditii, este firesc sa discutam, daca vorbim de 10, ori de 49 de angajati.
Am pus aceasta speta pe forum, deoarece suntem in situatia de a analiza strict juridic aceasta prevedere a OMAI 163/2007.
Pentru a fi mai concret, precizez ca, in opinia mea, numarul de angajati care stabileste...."categoriile"(sa le spunem asa) de operatori/institutii carora le sunt aplicabile, ori art.17-18 , ori art.20 in normativ, este numarul 49.
In acest sens, imi voi argumenta afirmatia astfel:
Numarul in cauza trebuie sa fie CEL PUTIN EGAL, adica EGAL cu cel prevazut expres la art.4, alin.(1) lit.b) din L346/2004 SAU MAI MARE decat acesta, ca cerinta neaparat necesara pentru entitatile cu 50, 60, ori 300 de angajati, pentru ca altfel, i-am scoate de sub incidenta prevederilor OMAI 163/2007 pe toti operatorii(si institutiile) cu cel putin 50 de angajati!
Ori, in cazul in care am lua in considerare numarul de 10 angajati, am constata urmatoarea contradictie: acesta este in acelasi timp EGAL, dar si MAI MIC decat decat numarul 49, numar PREVAZUT TOT DE LEGE, IN ACELASI ARTICOL.
Acelasi rationament este aplicabil si plajei de numere cuprinsa intre 11-48(inclusiv) de angajati.
Adaugand si prevederile(pe care nu le mai enumar) legale si europene privind criteriile de predictibilitate, concizie si inlaturare a arbitrariului din continutul normelor juridice(sa nu uitam ca OMAI 163/2007 este etalonul in baza caruia inspectorii ISU stabilesc abateri ce pot imbraca forma cotraventionala, potrivit HG537/2007!) consider ca rationamentul meu este valid.
As fi extrem de incantat daca mi-ati face cunoscuta si opinia dumneavoastra asupra celor de mai sus. Va multumesc anticipat!
Nu am cunostinte juridice si nici nu imi place sa fac presupuneri. In schmb, am cunostinte despre modul de abordare al inspectorilor cand vin in teren si acest mod deja l-am precizat in mesajul meu anterior.
De altfel, dupa parerea mea, orice contestare s-ar face la documentul lasat de inspector spre conformare si respectare de catre firma controlota nu se poate referi decat strict la articolul de lege mentionat.