avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 863 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizație crestere copil
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizație crestere copil

Buna seara. Lucrez pe 4 ore dar sunt si studenta. Pot renunța la servici pt a primi indemnizatia crestere copil (ca urmare a faptului ca sunt studenta) de la data nasterii copilului? Ca salariat ar trebui sa stau 42 zile in postnatal si apoi sa primesc indemnizația, dar salariul meu este ft mic. Cum ar trebui sa procedez ? Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: lisa-monica , utilizator 12:35, 27 Ianuarie 2017
una dintre conditiile pentru obtinerea indemnizatie de crestere copil este aceea de a efectua MINIM 42 zile concediu medical dupa nasterea copilului.
Conditia este valabila pentru mamele care indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a beneficia de concediu si de indemnizatia de maternitate.

OUG 158/2005
art.7
Stagiul minim de cotizare pentru acordarea drepturilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a)-d) este de o lună realizată în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical.
......

@ lisa-monica

Care este data prezumata a nasterii ?
Pe 29 aprilie se trebui sa nasc.
Stiu ca pot lua indemnizatie ca studentă. Problema era daca imi dau demisia, pt ca nu ma avantajează salariul mic in cele 42 zile. Asa ca urmare a faptului ca sunt studenta, as intra direct in CCC. Exista ceva scris pe undeva care sa ma conditioneze sa nu pot primi ca studentă ICC pt ca .u-am dat demisia? Desi cele 2 situatii ( facultatea si jobul) nu au legătură.
Practic am 2 posibilitati de a primi ICC. Pot alege eu?
Am 2 posibilitati de a primi ICC. Prin job sau prin studentie.
Nu stiu dc ma poate obliga sa intru in 42 postnatal obligatorii in urma jobului sau pot intra in ICC direct de la nastere in urma faptului ca sunt studenta. Nu pot alege situatia favorabilă?