avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 863 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizație crestere copil
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizație crestere copil

Buna seara. Lucrez pe 4 ore dar sunt si studenta. Pot renunța la servici pt a primi indemnizatia crestere copil (ca urmare a faptului ca sunt studenta) de la data nasterii copilului? Ca salariat ar trebui sa stau 42 zile in postnatal si apoi sa primesc indemnizația, dar salariul meu este ft mic. Cum ar trebui sa procedez ? Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: lisa-monica , utilizator 12:35, 27 Ianuarie 2017
una dintre conditiile pentru obtinerea indemnizatie de crestere copil este aceea de a efectua MINIM 42 zile concediu medical dupa nasterea copilului.
Conditia este valabila pentru mamele care indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru a beneficia de concediu si de indemnizatia de maternitate.

OUG 158/2005
art.7
Stagiul minim de cotizare pentru acordarea drepturilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a)-d) este de o lună realizată în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical.
......

@ lisa-monica

Care este data prezumata a nasterii ?
Pe 29 aprilie se trebui sa nasc.
Stiu ca pot lua indemnizatie ca studentă. Problema era daca imi dau demisia, pt ca nu ma avantajează salariul mic in cele 42 zile. Asa ca urmare a faptului ca sunt studenta, as intra direct in CCC. Exista ceva scris pe undeva care sa ma conditioneze sa nu pot primi ca studentă ICC pt ca .u-am dat demisia? Desi cele 2 situatii ( facultatea si jobul) nu au legătură.
Practic am 2 posibilitati de a primi ICC. Pot alege eu?
Am 2 posibilitati de a primi ICC. Prin job sau prin studentie.
Nu stiu dc ma poate obliga sa intru in 42 postnatal obligatorii in urma jobului sau pot intra in ICC direct de la nastere in urma faptului ca sunt studenta. Nu pot alege situatia favorabilă?
Va multumesc
Legea prevede ca, este obligatorie efectuarea celor 42 de zile de concediu postnatal.
Acest lucru este posibil numai in situatia in care mama indeplineste conditiile prevazute de lege pentru a beneficia de concedu de maternitate si de indemnziatia aferenta.

Stagiul de cotizare pentru a putea beneficia de concediul de maternitate si indemnizatia aferenta este de minimum o luna in ultimele 12 anterioare lunii de acordare a concediului medical.

.. . Lucrez pe 4 ore dar sunt si studenta. ... Pe 29 aprilie se trebui sa nasc. ....


In acest caz, sunt indeplinite conditiile prevazute de lege pentru a se beneficia de concediu de maternitate.

Intr-adevar, fiind numai studenta nu puteti beneficia de concediu de maternitate (126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal) puteti solicita CCC incepand cu data nasterii copilului, daca depuneti cererea si actele in termen de 60 de zile lucratoare de la data nasterii copilului.

Alte discuții în legătură

Durata maxima a concediului postnatal si concediul de ingrijire copil dalias dalias Am urmarit discutiile din forum si majoritatea se refera la cele 42 de zile minime ale concediului postnatal. 1. Exista si vreo limita maxima? Poate fi de ... (vezi toată discuția)
Insarcinata,salariata,fara achitarea de catre angajator a contributiilor sociale Dedita Dedita Buna ziua ! Sunt insarcinata in 9 luni.In perioada 1 ianuarie-31 iunie 2013 am lucrat la o institutie si mi s-au platit contributiile sociale.Din luna iulie a ... (vezi toată discuția)
Concediu de crestere a copilului N_Adriana N_Adriana Am un contract de munca pe perioada limitata. Pentru ca nu imi pot lua concediu de maternitate as dori sa intru direct in concediul de cresterea copilului. ... (vezi toată discuția)