Chitantele sunt pt incasarile in numerar.
Probabil incasati sumele respective prin banca. Extrasul de cont sta la baza justificarii incasarilor in acest caz.
Prin numerar cu siguratnta nu le primiti, deci ramane prin cont (dovada incasarii este extrasul de cont) sau prin posta (Western Union etc -- dovada este documentul ce primiti la ridicarea banilor).
Cu toate aceste in declaratia 200 (impozite) nu trebuie sa treceti, cum ati primit banii, doar suma si numarul autorizatiei sau contractului pe baza caruia va desfasurati activitatea. Daca nu aveti asa ceva, s-ar putea sa fie de recomandat sa va deschideti un PFA.
In primul rind trebuie sa aveti o autorizatie pt a putea desfasura astfel de activitati.
Impozitul se plateste in momentul incasarii banilor nu in momentul folosirii lor (ridicarii de la banca). Daca v-ati autoriza, s-ar deschide un alt cont bancar pe numele persoanei autorizate (PFA) care ar fi diferit de dvoastra ca PF si in care ar trebui sa incasati numai sume de bani din activ pt care ati fost autorizat. Ar mai trebui intocmita si contabilitatea in partida simpla, sa va indepliniti sarcinile declarative, etc.
Mergeti in primul rind la Admin financiara de unde aveti domiciliu sa va interesati de situatia dvoastra.
In primul rand, trebuie sa calculati impozitul in momentul incasarii sau, daca emiteti facturi, in momentul emiterii facturii, insa plata poate fi exigibila (in cazul PFA, de exemplu) trimestrial.
Trebuie sa conduceti o evidenta a incasarilor (Registru Jurnal de Incasari si Plati). Acolo va inregistrati incasarile comerciale. Toate celalalte poate sa figureze pe extras, dar in moment ce ele nu sunt comerciale, nu sunt supuse impozitarii.
O solutie foarte simpla ar fi un cont separat pentru afaceri -- in acest caz puteti sa inregistrati taxele si comisioanele bancare ca plati, iar veti plati impozit pe diferenta (pozitiva) intre incasari si plati.
Contabilitate pfa
alina240
Am o nelamurire legata de registrul de incasari si plati.Am infiintat de curand PFA-ul si inca nu am avut incasari. Am in schimb cateva cheltuieli facute din ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.