Avand in vedere ca prin Decizia Curtii Constututionale nr.794/2016 prin care a fost admisa exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.3*2 alin (1*2) din OUG 57/2015, constatandu-se ca acestea sunt neconstitutionale, iar conform art.147 din Constitutia Romaniei ordonantele care sunt constatate ca fiind neconstitutionale, isi inceteaza efectele juridice la 45 zile de la publicarea in MO, in acest caz 5 februarie 2017. Dupa aceasta data se poate aplica ordonanta modificata?
Asta ar insemna ca la stabilirea salariului la nivelul maxim al functiei pentru functionarii publici din 01.08.2016, se iau in calcul si drepturile stabilite prin hotarari judecatoresti (oug 20/2016 care modifica oug 57?2015)?
Tin sa va contrazic, sa o luam in ordine; CJA Vrancea cu ceva timp in urma, a majorat salariile in urma unor sentinte judecatoresti ce vizau acordarea de sporuri, indemnizatii, etc, rezultand o crestere salariala neta medie de aprox.75 % fata de salariile avute anterior, ajungandu-se astfel la cel mai mare nivel de salarizare din tara(la nivel de familie ocupationala). A urmat Decizia CCR in baza careia la momentul de fata sunt mai multe Consilii judetene care au achiesat la prevederile acesteia si au majorat salariile aducandu-le la nivelul CJA Vrancea dar neavand ca temei hotarari judecatoresti(ci doar Decizia CCR). Probabil in viitorul apropriat va porni la nivel national un tavalug al uniformizarii salarizarii la nivelul maxim mentionat anterior, care are ca temei legal prevederile Deciziei CCR.
Acum am recitit punctul 32 al deciziei Curtii Constitutionale si se pare ca aveti dreptate... insa sincer, nu-i vad aplicatia practica, mai ales la autoritatile administratiei publice locale: cine centralizeaza drepturile salariale obtinute prin hotarari judecatoresti de salariatii din primarii, pentru a se putea face o reincadrare pe nivelul cel mai ridicat dpdv salarial al fiecarei functii in parte??