Va supun analizei urmatoarele texte de lege, cu rugamintea sa ne ajutati prin a ne lamuri cum trebuie sa se procedeze pentru egalizarea salariilor.
- in institutia noastra publica ( un muzeu) toti angajatii sunt personal contractual
- institutia noastra publica ( un muzeu) este subordonata Consiliului judetean
- De exemplu, exista doar un singur post de secretara, doar un singur post de casiera si doar un singur post de jurist si nu mai exista late posturi similare pentru a se putea compara salariile si egaliza.
- aceste salarii se pot compara cu cele din Consiliului judetean ?
- li se va da salarii egalizate din urma ? de cand ?
- daca vor da in judecata institutia, ce ar trebui sa ceara ?
- de ce nu se pot compara salariile cu cele din tara ?
OUG nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016
Articolul 3^1
(1) Prin excepţie de la prevederile art. 1 alin. (1), începând cu luna august 2016, personalul plătit din fonduri publice care beneficiază de un cuantum al salariilor de bază/indemnizaţiilor de încadrare, aferent unui program normal al timpului de muncă, mai mic decât cel stabilit în plată la nivel maxim pentru fiecare funcţie, grad/treaptă, gradaţie, vechime în funcţie sau în specialitate, după caz, va fi salarizat la nivelul maxim al salariului de bază/indemnizaţiei de încadrare din cadrul instituţiei sau autorităţii publice respective, dacă îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii.
Alin. (1^1) al art. 3^1 a fost introdus de pct. 2 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 43 din 31 august 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 31 august 2016.
(1^2) În aplicarea prevederilor alin. (1), pentru stabilirea nivelului maxim al salariului de bază/indemnizaţiei de încadrare din cadrul instituţiei sau autorităţii publice respective, se iau în considerare numai drepturile salariale prevăzute în actele normative privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice şi nu se includ drepturile stabilite sau recunoscute prin hotărâri judecătoreşti.*)
Alin. (1^2) al art. 3^1 a fost introdus de pct. 2 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 43 din 31 august 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 31 august 2016.
(1^3) În aplicarea prevederilor alin. (1), prin instituţie sau autoritate publică se înţelege acea instituţie sau autoritate publică cu personalitate juridică care are patrimoniu propriu, buget propriu de venituri şi cheltuieli, conduce contabilitate proprie, iar conducătorul acesteia are calitatea de ordonator de credite. În cazul instituţiilor sau autorităţilor publice aflate în subordinea aceluiaşi ordonator de credite, având acelaşi scop, îndeplinind aceleaşi funcţii şi atribuţii, aflate la acelaşi nivel de subordonare din punct de vedere financiar, nivelul maxim al salariului de bază/indemnizaţiei de încadrare se va stabili la nivelul maxim aflat în plată din cadrul tuturor acestor instituţii sau autorităţi publice subordonate.
Decizia nr. 794/2016 referitoare la excepţia de neconstituţionalitate
a dispoziţiilor art. 31 alin. (11)-(14) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016
5. .......... s-a urmărit evitarea discriminărilor salariale între titularii funcţiilor publice salarizate potrivit Legii- cadru nr. 284/2010, cu consecinţa egalizării, la nivelul cel mai înalt în plată, a drepturilor salariale ale persoanelor aflate în situaţii similare în cadrul aceluiaşi ordonator de credite.
............. începând cu luna august 2016, personalul plătit din fonduri publice care beneficiază de un cuantum al salariilor de bază/indemnizaţiilor de încadrare mai mic decât cel stabilit la nivel maxim pentru fiecare funcţie, grad/treaptă, gradaţie, vechime în funcţie sau în specialitate, după caz, va fi salarizat la nivelul maxim al salariului de bază/indemnizaţiei de încadrare din cadrul instituţiei sau autorităţii publice respective, dacă îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii."
Cel mai recent răspuns:
oanaportar , utilizator
11:36, 17 Februarie 2017