Buna ziua,
In asociatia noastra de proprietari am decis cu majoritate (23 de proprietari din 24) inlocuirea coloanelor de apa calda si apa rece.Un (1) singur proprietar nu este de acord, toti ceilalati 23 si-au exprimat acordul scris pentru acest lucru.Acest Gica contra nu doreste acest lucru,implicit sa achite contravaloarea lucrarii.Exista posibilitatea legala,in baza carei dispozitii legale- lege,art. -doresc sa-i fac o notificare prealabila, sa accepte decizia majoritatii?
Este vorba despre hotararea proprietarilor in cadrul adunarii generale ?
Daca hotararea a fost votata de catre adunarea generala,conform dispozitii in vigoare,
hotararile adunarii generale sunt obligatorii pentru toti proprietarii
Chiar daca hotararea nu a fost adoptata de catre adunarea generala ,dar majoritatea proprietarilor sunt de acord cu executarea lucrarii,proprietarul reticent este obligat sa se supuna hotararii majoritatii
Asociatia de proprietari urmeaza sa execute lucrarea ,sa repartizeze c/v cota parte tuturor proprietarilor si in cazul in care proprietarul reticent staruie sa nu achite cota ce ii revine,
urmeaza ca asociatia de proprietari sa aplice disp art 49,50 si 51 din L nr 230/2007
Hotararea a fost luata in adunarea generala sau prin decizie a comitetului executiv si apoi strangerea de semnaturi pe lista?
Gica contra trebuie sa se supuna deciziei majoritatii iar plata se va pune in lista de plata lunara la care se vor adauga penalitati daca refuza achitarea cheltuielilor lunare.
Art. 24-L 20/2007
(4) Hotararile adunarii generale a asociatiei de proprietari sunt obligatorii si pentru proprietarii din condominiu care nu au fost prezenti la adunarea generala, precum si pentru proprietarii care nu sunt membri ai asociatiei de proprietari.
Art. 30
(1) Comitetul executiv, reprezentat de presedintele asociatiei de proprietari, are urmatoarele atributii:
b) emite, daca este cazul, decizii scrise privind reguli pentru ducerea la indeplinire a hotararilor adunarilor generale si pentru respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere, precum si alte decizii ce privesc activitatea din asociatia de proprietari;
d) reglementeaza folosirea, intretinerea, repararea, inlocuirea si modificarea partilor proprietatii comune, inclusiv cu privire la consumurile aferente proprietatii comune;
Art. 12-hg1588
Proprietarii membri ai asociatiei, pe langa drepturile si indatoririle prevazute in statutul asociatiei de proprietari, au si urmatoarele drepturi si obligatii:
(B)Obligatii:
a)sa mentina in bune conditii proprietatea individuala, apartamentul sau spatiul cu alta destinatie decat aceea de locuinta, pe propria cheltuiala. Niciun proprietar nu poate incalca, afecta sau prejudicia dreptul de proprietate comuna sau individuala al celorlalti proprietari din condominiu;
b)sa accepte accesul in apartamentul sau in spatiul propriu, cu un preaviz de 5 zile, al unui delegat al asociatiei, atunci cand este necesar si justificat sa se inspecteze, sa se repare ori sa se inlocuiasca elemente din proprietatea comuna, la care se poate avea acces numai din respectivul apartament sau spatiu. Fac exceptie cazurile de urgenta, cand accesul se poate face fara preaviz, conform prevederilor din statutul asociatiei de proprietari;
c)sa contribuie la constituirea mijloacelor banesti si materiale ale asociatiei de proprietari si sa achite in termenul stabilit cota de contributie care le revine in cadrul cheltuielilor asociatiei de proprietari;
Probabil sunteti administrator sau presedinte de asociatie.
Din aceste pozitii trebuie sa cunoasteti Legea 230/2007 si HG 1588/2007 cu normele de aplicare ale legii.
Si aici nu e vorba de optiune, ci de o obligatie legala. Nu puteti conduce sau administra o asociatie fara sa cunoasteti legile de baza. Asta va fereste si de a face nelegalitati.