Am cateva nelamuriri cu privire la legislatia SSM, va rog mult sa ma ajutati.
Saptamana trecuta am semnat un contract de prestari servicii cu o societate multinationala, atasat la acest contract exista o conventie SSM pe care trebuie sa o semneze administratorul societatii si reprezentantul SSM.
Societatea are 10 sal, niciunul nu are curs de SSM.
Eu am un contract de prestari servicii cu o societate care imi face toate documentele ce tine de SSM si PSI. In momentul in care i-am rugat sa-mi semneze conventia mi-au spus ca ei nu pot semna deoarece nu sunt salariatii societatii mele, ceea ce nu mi se pare normal. Eu am un serviciu externalizat de SSM si din punctul meu de vedere ar trebui sa imi semneze acea conventie. Este corect? De ce nu doreste sa semneze si ma pune pe mine, administratorul firmei?
La fisa SSM s-a modificat legislatia cu privire la timpul de efectuare a instruirii generale la angajare, de la 8 ore la 2 ore???
Inteleg ca dvs. ca firma/ pfa ati incheiat un contract de prestari servicii cu o alta firma persoana juridica. Obligatia semnarii acestui contract intre parti este pentru persoanele autorizate, salariati ai firmelor respective.
Dvs. ca firma/ pfa nu puteti avea un serviciu externalizat de ssm, ci aveti incheiat un contract de prestari servicii cu SEPP (serviciu extern de prevenire si protectie), iar memebrii acestui serviciu nu sunt salariatii firmei dvs. SEPP a procedat corect, nu este raspunzator pentru contractele incheiate de firma dvs. cu terti.
Prin HG nr. 767/ 19.10.2016 art.II s-a modificat HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare, cu referire la activitatea de instruire.
In functie de prevederile din contractul pe care l-ati incheiat cu SEPP legat de activitatile de prevenire si protectie pe care le desfasoara pentru firma dvs. puteti desemna un lucrator din cadrul firmei cu activitati ssm. cu respectarea prevederilor HG br.1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare,
-Art. 20 (1) Desemnarea nominala a lucratorului/lucratorilor pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie se face prin decizie scrisa a angajatorului.
(2) Angajatorul va desemna lucratorul numai din randul lucratorilor cu care are incheiat contract individual de munca cu norma intreaga.
(3) Angajatorul va consemna in fisa postului activitatile de prevenire si protectie pe care lucratorul desemnat are capacitatea, timpul necesar si mijloacele adecvate sa le efectueze.
Lucratorul desemnat trebuie sa indeplineasca cel putin prevederile
-Art. 49 (1) Cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului mediu sunt:
a) studii in invatamantul liceal filiera teoretica in profil real sau filiera tehnologica in profil tehnic;
b) curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu continut minim conform celui prevazut in anexa nr. 6 lit. B, cu o durata de cel putin 80 de ore.
(2) Nivelul mediu prevazut la alin. (1) se atesta prin diploma de studii si certificatul de absolvire a cursului prevazut la alin. (1) lit. b).
Cand ati incheiat un contract de prestari servicii cu un SEPP trebuia sa tineti cont de prevederile
-Art. 29 Angajatorul apeleaza la serviciile externe, cu respectarea prevederilor art. 18 alin. (3) lit. d) din lege.
Respectiv:
-art.18 al.(3) lit. d) recurgerea, după caz, la servicii externe, conform art. 8 alin. (4);
-art.8 al.(4) Dacă în întreprindere şi/ sau unitate nu se pot organiza activităţile de prevenire şi cele de protecţie din lipsa personalului competent, angajatorul trebuie să recurgă la servicii externe.
Observati ca legea nu interzice sa nominalizati ca lucrator desemnat ssm din randul lucratorilor firmei si dupa parerea mea este chiar indicat, dintr-un motiv esential: SEPP nu este permanent prezent prin angajatii sai in cadrul firmei dvs. Daca cel putin un angajat al SEPP este prezent permanent in firma dvs., nu vad de ce ati mai incheiat contract de prestari servicii cu un SEPP fiind mai avantajos sa organizati in cadrul firmei un SIPP. Cred ca si costurile ar fi fost in favoarea firmei dvs.
Dl Popa, dar cum interpretam atunci art 8 (4) din lege "Dacă în întreprindere şi/ sau unitate nu se pot organiza activităţile de prevenire şi cele de protecţie din lipsa personalului competent, angajatorul trebuie să recurgă la servicii externe" vs 17,18, 19 al (3) din HG 1425...."3) In cazul in care angajatorul/lucratorii desemnati/serviciile interne de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor de prevenire si protectie prevazute la art. 15, angajatorul trebuie sa apeleze la servicii externe pentru acele activitati de prevenire si protectie pe care nu le poate desfasura cu personalul propriu"
Ssm
LIA1992
BUNA ZIUA!
Am absolvit facultatea-contabilitate si master -CAFEC iar, recent am absolvit un curs SSM de 80 ore.
As putea sa initiez un PFA sa pot presta ... (vezi toată discuția)
Legat de sepp
Akhenaton81
Cum vi se pare obiceiul ca in cadrul unei firme care detine serviciu intern de prevenire si protectie, serviciul extern sa traseze responsabilitati catre SIPP, ... (vezi toată discuția)