De curand o companie de web hosting a facut urmatorul anunt:
Anunt Oficial
<cenzurat> comunica tuturor clientilor si colaboratorilor faptul ca, in cursul noptii de 14.03.2017 ora 02:05 min, serviciile oferite de societatea noastra, au fost afectate partial de un atac cibernetic, care a produs pagube asupra unor servere. Datorita interventiei noastre prompte, am reusit sa limitam numarul de servere afectate.
Cu toate acestea, inca nu putem cuantifica exact intinderea si gravitatea tuturor problemelor tehnice cu care ne confruntam. Echipa noastra depune eforturi continue si am inceput deja recuperarea datelor clientilor care ne-au pus la dispozitie backup-urile locale. In urma atacului, au fost afectate inclusiv serverele de backup. In aceasta situatie, ne vedem nevoiti sa declaram existenta unui caz de forta majora, in afara oricarei situatii pe care o puteam preveni.
Pe aceasta cale va solicitam in continuare, celor care detineti un backup local, sa ni-l puneti la dispozitie pe adresa <cenzurat> .
Compania noastra a contactat autoritatile judiciare si in masura in care vom detine informatii suplimentare le vom pune la dispozitia Dvs de indata.
Va asiguram inca odata de intreaga noastra colaborare si sustinere si va multumim pentru intelegere.
In termenii si conditiile lor mai scrie si asta :
Raspundere limitata
Nu putem fi considerati responsabili pentru daune cauzate de nedisponibilitatea temporara a serverelor noastre, oricare ar fi motivul care cauzeaza acest lucru. Aceasta prevedere include si daunele rezultate din deteriorarea sau pierderea datelor. Clientul este de acord sa garanteze si sa ne considere nevinovati in legatura cu orice pretentii, daune, incluzand, fara a se limita la acestea, daunele cauzate tertilor, rezultate ca si consecinta a utilizarii serviciilor cauzatoare de daune clientului nostru. Utilizatorul declara ca intelege si accepta ca in orice situatii in care utilizatorul va solicita daune de orice fel furnizorului, suma totala a daunelor solicitate de utilizator pentru orice motiv si care ar putea fi achitate de furnizor nu va putea depasi in nici un mod si in nici un caz suma totala a tarifelor (taxelor) achitate de catre utilizator furnizorului.
Garantia uptime
Serviciile de gazduire web oferite de catre compania noastra garanteaza un uptime mediu de 99,9% . În cazul unui uptime mai mic decât cel garantat, Furnizorul se obligă, la cererea Beneficiarului, să crediteze contul acestuia, procentual din valoarea abonamentului lunar, astfel: 10% pentru uptime între 99.9% și 99%, 25% pentru uptime între 99% și 98%, 50% pentru uptime între 98% și 95%, 75% pentru uptime între 95% și 90% și 100% pentru uptime sub 90%.
Sunt exceptii urmatoarele:
Situatii de forta majora in care noi nu putem avea nici o influenta cum ar fi: razboaie, calamitati naturale, indisponibilitatea / intreruperea comunicatiilor, foc, virusi, hackeri, nefunctionarea corecta a unui software oferit de alta sursa ( scripturi gratuite, software de comert electronic sau procesator de plati online), flood, cutremure, embargouri, actiuni ale autoritatilor legale. Lucrari de intretinere anuntate sau in situatii critice, upgrade-uri ale serverelor.
Deci pe scurt, au pierdut atat siteurile cat si backupurile siteurilor, ei au declarat situatie de forta majora si se considera neresponsabili. 99.9% cel care sters datele este un fost sau curent angajat conform tuturor companiilor de hosting cu care am vorbit (5 la numar) si oamenilor care cunosc cat de cat acest domeniu. Cu alte cuvinte nu e vorba de un hacker ci de un (fost) angajat suparat.
Intrebarea finala este:
1) clientii pot face ceva in acesasta situatie?
2) au vreo sansa sa dea in judecata si sa castige?
3) pot primi daune?
4) daca da, care este procesul, ce pasi trebuie urmat si la ce costuri sa se astepte
Multumesc
Cel mai recent răspuns:
tgeorgescu , utilizator
01:27, 3 Aprilie 2017