Buna ziua!
Prin prezenta va solicit opinia de specialitate, intrucat ma confrunt cu urmatoarea situatie: sunt angajata unei unitati de invatamant subordonata ISJ. Institutia respectiva are posturi care pot fi ocupate in etapa de pretransfer.
In data de 28 februarie, la nivelul unitatii a avut loc un consiliu de administratie, care a hotarat o lista de conditii specifice pentru ocuparea acestor posturi.
In aceeasi zi, a fost trimisa si inregistrata la ISJ o adresa prin care se precizeaza respectivele conditii, pentru a fi aprobate de catre Comisia de mobilitate la nivel de ISJ.
Pe siteul ISJ, la inceputul lunii martie, am gasit, absolut intamplator, aceasta adresa, cu adnotari scrise de mana de catre un membru al Comisiei de mobilitate, din care reiese ca toate conditiile stabilite de catre CA-ul unitatii scolare au fost respinse (fiind discriminatorii).
In data de 23 martie a.c., am anuntat in scris institutia ca am nevoie de o serie de documente pentru a-mi completa dosarul pentru etapa de pretransfer, in cazul in care se va ivi un post vacant. Solicitarea mea neasteptata a declansat reactii in lant:
1. Unitatea scolara a inaintat o alta adresa catre ISJ, prin care anunta ca in CA-ul din aceeasi data (28 februarie), s-a hotarat ca si conditie specifica sustinerea unei lectii demonstrative, cu nota minima 9.50. Daca prima adresa era emisa in 28 februarie, cea de-a doua are numar de iesire din data de 16 martie;
2. In cadrul Comisiei de mobilitate, la nivel de ISJ, din data de 27 martie, s-a analizat si aprobat noul criteriu stabilit de unitate, desi adresa nu are numar de intrare in institutie;
3. Pe siteul ISJ au fost operate urmatoarele modificari: s-a eliminat prima adresa (inaintata de unitatea scolara si respinsa de Comisia de mobilitate judeteana), in schimb, fiind postata noua adresa (cu criteriul specific modificat si acceptat).
Mentionez ca modificarea criteriului specific a fost facuta cu intentia de a elimina orice potential contracandidat cu punctaj mai mare, asa cum primele criterii specifice erau facute dupa profilul candidatului vizat sa ocupe postul.
De asemenea, publicarea posturilor, atat la nivelul unitatii scolare, cat si la nivelul ISJ nu s-a facut in termenul prevazut din Metodologia cadru. Mai exact, in unitatea noastra nu au fost facute publice posturile vacante (nici macar nu au fost trecute prin consiliu profesoral), iar pe site-ul ISJ au fost publicate abia in data de 31 martie 2017, respectiv in ultima zi de depunere a dosarelor, in timp ce termenul maxim era 27 martie. In schimb, posturile vacante au fost totusi introduse in aplicatia Ministerului, in ultima zi, dar in afara orelor de lucru, la sectiunea posturi vacante/rezervate complete cu viabilitatea mai mică de 4 ani.
Mai jos am extras pasaje din Metodologia cadru, unde se specifica urmatoarele:
Art. 29 (1) Proiectul de încadrare, întocmit de director, analizat în consiliul profesoral, este aprobat de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, care totodată stabileşte lista posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete.
(2) Unitățile de învățământ preuniversitar de stat au obligația de a reactualiza, de a publica și de a comunica inspectoratelor școlare lista tuturor posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete și incomplete înainte de fiecare etapă a mobilității personalului didactic din învățământul preuniversitar. Consiliul de administrație al unității de învățământ poate stabili condiţii specifice de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante în cadrul etapelor de transfer consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar şi de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar. Condiţiile specifice stabilite pentru etapa de transfer consimţit între unităţile de învăţământ nu mai pot fi modificate şi rămân valabile şi pentru etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ. Condiţiile specifice de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante se avizează de comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului şcolar, luând în considerare faptul că acestea trebuie să nu fie discriminatorii, să nu încalce şi să nu fie contrare prevederilor prezentei Metodologii şi legislației în vigoare. După avizarea condiţiilor specifice de comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului şcolar are obligaţia de a face publice aceste condiţii pe site-ul inspectoratului şcolar, iar unităţile de învăţământ au obligaţia de a face publice aceste condiţii prin afişare la avizierul unităţii de învăţământ şi pe site-ul propriu, dacă există.
Art. 30 (2) Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru angajare cu contract individual de muncă propuse pentru ocuparea prin concurs se publică precizând viabilitatea acestora şi perioada de angajare: „perioadă nedeterminată” sau „perioadă determinată de cel mult un an şcolar”, conform art. 254 alin. (1) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare.
Va multumesc anticipat pentru analiza acestei situatii si astept cu interes opinia dumneavoastra, in cel mai scurt timp posibil, intrucat pe data de 04.04.2017 ar trebui sa sustin inspectia la clasa!