avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 633 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... accident auto cu ranirea pasagerului
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

accident auto cu ranirea pasagerului

buna ziua. va cer ajutorul deoarece sunt disperat.

acum o zi am facut un accident cu masina mea care s-a soldat cu vatamarea corporala a pasagerul din dreapta(acesta fiind prietenul meu pe care-l duceam acasa la el) .
starea sa de sanatate este destul de grava, acesta fiind spitalizat si avand o fractura de coloana, parintii mei au mers sa-l vada si ai lui au spus ca nu vor sa vada pe nimenii.
In primul rand ma intereseaza sa stiu care sunt sansele sa se recupereze total?
apoi vreau sa stiu ce se poate intampla cu mine, chiar dintr-un accident imi pot ruina viata(am 21 de ani si sunt student)
parintii mei nu au o situatie materiala foarte buna deoarece avem niste datorii. Din aceasta cauza vreau sa intreb si eu ce pot face pentru a nu platii o groaza de bani despagubirii sau alte lucruri de genul. La masina aveam casco.

nu stiu ce sa fac sunt disperat va rog sa ma ajutai. va multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: alexmb_88ag , utilizator 15:13, 22 Septembrie 2009
Fapta constituie vatamarea corporala din culpa, prevazuta de art. 184 din Codul penal. Depinde de nr. de zile de ingrijiri medicale ce vor fi acordate victimei, in functie de acestea, precum si de toate urmarile ce vor rezulta in urma accidentului, se vor plati si despagubiri, daune morale . Daca in urma efectuarii cercetarilor se va stabili vinovatia vs...se poate ajunge si la aplicarea unei pedepse, insa, in astfel de cazuri se poateobtine osuspendare a executarii pedepsei.
Pe latura penala, daca se va dispune de catre politia rutiera inceperea urmaririi penale si partea vatamata se va constitui parte civila in procesul penal, veti pierde carnetul de conducere si veti primi o pedeapsa cu suspendare.