doclaro a scris:
Produsele de folosinţă îndelungată defectate în termenul de garanţie
legală de conformitate, atunci când nu pot fi reparate sau când durata
cumulată de nefuncţionare din cauza deficienţelor apărute în termenul de
garanţie legală de conformitate depăşeşte 10% din durata acestui termen, la
cererea consumatorului, vor fi înlocuite de vânzător sau acesta va restitui
consumatorului contravaloarea produsului respectiv
Unde ati gasit aceasta prevedere in lege?
4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator,
luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.
Chiar daca legea prevede un termen de 15 zile trebuie luata in considerare natura produselor, astfel ca in cazul in care pentru repararea produsului trebuie adusa o piesa pentru a carei livrare sunt necesare mai mult de 15 zile nu se poate considera ca vanzatorul nu si-a indeplinit obligatiile.
Factorul psihologic nu este prevazut in lege, cumparatorul trebuie sa accepte repararea produsului si numai in cazul in care produsul nu poate fi reparat trebuie inlocuit produsul sau returnat pretul.