avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 554 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Masina noua 1000 km in service defect de fabricatie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Masina noua 1000 km in service defect de fabricatie

Buna ziua,

Am cumparat o masina noua si la 1000 km mi-a aparut cheia de service cu avarie sist de franare in bord si alti martori am tras pe dreapta am oprit motorul dupa care am incercat sa repornesc si nu a mai pornit. A venit platforma si mi-a luat masina iar masina e in service de 2 saptamani..mi s-a zis ca este un cablu in spatele habitaclului si a fost comandat din Franta. Sunt foarte suparat ce pot face sa refuz masina....am numere rosii si cartea de identitate nu a sosit... am doar o comanda de reparatie pe care scrie martori bord aprinsi fara sa scrie piesa comandata de la francezi. ce pot face sa imi recuperez banii sau sa refuz masina si sa iau alta.

multumesc.
Cel mai recent răspuns: gabicor , utilizator 15:25, 21 Iunie 2017
In mod normal beneficiati de o garantie. In perioada de garantie, se asigura gratuitate la orice reparatie din vina constrctorului.
Da dar ce incredere sa mai am.in masina cand o iau reparata .
Apare factorul psihologic daca se mai.intampla o data daca timp de 3 ani masina sta 50%din timp.prin service???nu am rezolvat nimic....e ca.si.cum as.fi cumparat o masina nu la.mana a doua ci la mana a patra.

Art. 9. - Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.
Art. 23. - (1) Constituie contravenţii următoarele fapte şi se sancţionează după cum urmează:
a) nerespectarea prevederilor art. 20 şi 21, cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei*);
B) nerespectarea prevederilor art. 9, 11 şi 19, cu amendă de la 5.000 lei la 25.000 lei.@
Produsele de folosinţă îndelungată defectate în termenul de garanţie
legală de conformitate, atunci când nu pot fi reparate sau când durata
cumulată de nefuncţionare din cauza deficienţelor apărute în termenul de
garanţie legală de conformitate depăşeşte 10% din durata acestui termen, la
cererea consumatorului, vor fi înlocuite de vânzător sau acesta va restitui
consumatorului contravaloarea produsului respectiv

Din ce citesc eu in lege rezulta ca pot cere banii inapoi daca nu mi-o inapoiaza in cele 15 zile calendaristice de la data comenzii in reparatie? corect????
si ei sunt obligati sa imi dea alta masina sau sa imi dea banii inapoi daca refuza au AMENDA de la 5.000 de lei la 25.000 lei...asa o vad pentru ca nu respecta Art. 9. - Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.
am dreptate sau nu???
doclaro a scris:

Produsele de folosinţă îndelungată defectate în termenul de garanţie
legală de conformitate, atunci când nu pot fi reparate sau când durata
cumulată de nefuncţionare din cauza deficienţelor apărute în termenul de
garanţie legală de conformitate depăşeşte 10% din durata acestui termen, la
cererea consumatorului, vor fi înlocuite de vânzător sau acesta va restitui
consumatorului contravaloarea produsului respectiv


Unde ati gasit aceasta prevedere in lege?

4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.

Chiar daca legea prevede un termen de 15 zile trebuie luata in considerare natura produselor, astfel ca in cazul in care pentru repararea produsului trebuie adusa o piesa pentru a carei livrare sunt necesare mai mult de 15 zile nu se poate considera ca vanzatorul nu si-a indeplinit obligatiile.

Factorul psihologic nu este prevazut in lege, cumparatorul trebuie sa accepte repararea produsului si numai in cazul in care produsul nu poate fi reparat trebuie inlocuit produsul sau returnat pretul.
Spre stiinta(lucrez in domeniu de multi ani) Cf legii 449/2003(modificata de vreo 4 ori) si OG 21/1992 trebuie sa faceti diferenta intre garantia de neconformitate-insemnand ca una am platit si alta am primit-asta e cu termen de 15 zile ,si garantia comerciala,care o da vinzatorul.poate fi o ora,o zi,2 sau cat vrea el.In acest termen functioneaza reparatia(in cazul de fata),si mai depinde de ceea ce scrie in certificatul de garantie la cumparare.Astfel,daca produsul nu e conform,se inlocuieste cu unul la fel,sau similar,sau se restiue banii,daca e doar defect se repara..Spun toate astea din experienta,si fara nici un alt interes,decat sa ajut la intelegera celor din lege.Probabil nu pica bine....dar asta e.Daca mai pot ajua,cu draga inima.Multumesc
Ultima modificare: Marți, 20 Iunie 2017
gabicor, utilizator

Alte discuții în legătură

Produsul neraparat in 15 zile - am dreptul sa cer inlocuirea acestuia cu unul nou? Andrei_Dan_S Andrei_Dan_S Salutare, am o situatie legata de un produs defectat si trimis in service, care in prima faza mi s-a transmis ca pisele pentru reparatie vor ajunge in data ... (vezi toată discuția)
Telefon defect in garantie fridag fridag Buna ziua si La multi ani, am si eu o mica problema si cu ajutorul vostru poate o rezolv. am cumparat in data de 19.12.2009 un telefon LG de la Orange si sa ... (vezi toată discuția)
Inlocuire produs lauricafl lauricafl Buna ziua. Am urmatorul caz. La un an si jumatate de la cumpararea unui telefon acesta a fost trimis pentru prima data in service. S-a constatat placa de ... (vezi toată discuția)