avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 637 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Inlocuire produs
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Inlocuire produs

Buna ziua. Am urmatorul caz.
La un an si jumatate de la cumpararea unui telefon acesta a fost trimis pentru prima data in service. S-a constatat placa de baza defecta si au decis sa inlocuiasca produsul. M-au sunat si au spus ca il vor inlocui, dar cu alt model (putin mai superior). Acum problema mea este: daca imi dau alt model nu ar trebui sa imi dea o noua garantie penrtu 2 ani? Totusi este un alt aparat.

Daca nu vor asa atunci eu doresc sa imi restituie contravaloarea, imi cumpar eu telefonul respectiv si beneficiez de doi ani garantie.

Cum ii pot obliga sa imi dea banii inapoi si sa nu accept celalat model. Si daca ar putea sa il inlocuiasca cu acelasi model mai pot cere banii?

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 18:05, 24 Iulie 2015
Vanzatorul are obligatia intai de a repara produsul, apoi de a-l inlocui cu altul similar si in final sa restituie pretul.
Pretentia de a primi o garantie de inca 2 ani sau de a primi banii inapoi este exagerata in conditiile in care vanzatorul v-a oferit un produs dintr-o gama superioara deoarece nu are un produs similar cu cel pe care il inlocuieste.
In ambele situatii nu ii puteti obliga pe vanzator sa va restituie banii chiar daca faceti reclamatie la ANPC.
Doar ca spuenti dvs ca e exagerata nu si inseamna asta. Conform legii Orice produs comercializat trebuie sa beneficieze de garantie.

Ei imi dau acelasi certificat de garantie pe care scriu doar o prelungire de 2 saptamani cat a stat telefonul in service si imi trimit alt aparat... Imi dau alt aparat, trebuie sa imi dea si alt certificat de ganatie si garantie legala.

As dori ceva scris sa vad unde legea nu ma lasa sa imi cer banii! Sau da, sa imid ea telefonul , dar cu garantie de 2 ani!
Ultima modificare: Marți, 21 Iulie 2015
lauricafl, utilizator
lauricafl a scris:

Doar ca spuenti dvs ca e exagerata nu si inseamna asta. Conform legii Orice produs comercializat trebuie sa beneficieze de garantie.

Corect, si beneficiati: comerciantul copereaza si vrea sa isi indeplineasca obligatiile.

lauricafl a scris:

Ei imi dau acelasi certificat de garantie pe care scriu doar o prelungire de 2 saptamani cat a stat telefonul in service si imi trimit alt aparat... Imi dau alt aparat, trebuie sa imi dea si alt certificat de ganatie si garantie legala.

Obligatia comerciantului de a asigura garantia incepe din momentul in care ati achizitionat produsul, deci de la data inscrisa pe factura / bon fiscal si dureaza 2 ani + perioada cat nu v-ati putut folosi de el. Nu scrie niciunde in lege ca in cazul produselor inlocuite incep din nou 2 ani de garantie. Daca noul telefon va tine doar cu o luna mai mult decat era garantia primului, ghinion.

lauricafl a scris:

As dori ceva scris sa vad unde legea nu ma lasa sa imi cer banii! Sau da, sa imid ea telefonul , dar cu garantie de 2 ani!

Ori banii, ori telefon cu garantie exact cat primul! Nu se poate cum vreti!

Am pus intentionat semne de exclamare asa cum ati facut dvs., poate va dati seama cat e de neplacut sa se rasteasca cineva la tine ca asa ii vine. Nu noi am facut legea 449/2003, noi doar v-o explicam.

Asadar aveti doar doua variante:
- telefonul oferit dar cu termenul de garantie de 2 ani de la data cumpararii;
- banii inapoi pentru ca nu va pot oferi exact acelasi tip/model si va cumparati altul care sa aiba garantie 2 ani.

Legea 449/2003, actualizata:

Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.
[...]
Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;

Rezolutiunea contractului inseamna banii inapoi.
Ultima modificare: Marți, 21 Iulie 2015
Ares-3, moderator
Imi cer scuze, dar acele semne de exclamare nu sunt nicidecum apostrofari / rastire la cineva.

Asta voiam si eu sa aflu. Daca pot cere banii inapoi pentru ca nu imi pot da acelasi tip de telefo, caz in care ma duc sa cumpar eu unul nou si am doi ani garantie. De ce as accepta sa imi inlocuiasca cu alt model si sa am doar 6 luni.
Concluzia este: daca nu imi pot da acelasi model le pot cere si trebuie sa imi dea banii inapoi, daca nu accept schimbarea telefonului cu alt model.

Va multumesc. Asta voiam sa stiu.
Buna ziua.

Si daca au trecut deja 20 de zile calendaristice de cand este telefonul in service pot cere banii inapoi pentru ca nu s-a rezolvat problema?

Va multumesc!

Alte discuții în legătură

Garantie telefon mobil tdr- tdr- Buna ziua, am un telefon mobil(in garantie) care se tot strica are trei reparatii nu sunt sigur dar am inteles ca dupa 3 reparatii ai dreptul sa ceri banii ... (vezi toată discuția)
Decizie inlocuire telefon BogdanCe BogdanCe Mi-am trimis telefonul la service prin intermediul vanzatorului acestuia fiind in garantie , la 15 zile dupa predarea telefonului, am primit decizia de ... (vezi toată discuția)
Telefon cu defect dupa 2 zile mikloshorvath mikloshorvath Buna, am cumparat un telefon si dupa 2 zile, s-a blocat. Dupa scoatere/reintroducere a acumlatorului, s-a revenit. Insa telefonul am cumparat ca si cadou ... (vezi toată discuția)