avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 597 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Decizie inlocuire telefon
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Decizie inlocuire telefon

Mi-am trimis telefonul la service prin intermediul vanzatorului acestuia fiind in garantie , la 15 zile dupa predarea telefonului, am primit decizia de inlocuire deoarece piesa nu este disponibila iar repararea este imposibila.
Problema este ca telefonul nu mai exista in stock-ul vanzatorului si as dori sa stiu daca am dreptul la inlocuirea telefonului cu unul din aceiasi gama cu caracteristicii tehnice care corepund in proportie de 90% dar pret cu aproximativ 400 lei mai mare. Este normal sa mi se solicite diferenta?
Exista si posibilitatea de a-mi primi bani de achizitie inetegral inapoi?

P.s. Reprezentantul vanzatorului mi-a cerut rabdare sa se intereseze de posibilitatile pe care le am dar doresc sa cunosc baza legala pentru a putea lua o decizie coerspunzatoare.

Multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 14:17, 2 Martie 2016
Daca nu exista posibilitatea repararii sau inlocuirii produsului cu unul similar atunci vanzatorul restituie contravaloarea produsului.
Se poate inlocui produsul cu unul mai scump numai in cazul in care cumparatorul este de acord.

Lege nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora

Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14

Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.

Art. 14. - Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea contractului, dacă lipsa conformităţii este minoră.

[ link extern ]

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Storcator in garantie defect, reparat de 2 ori sacko sacko In 10.09.2014 am achizitionat un storcator Moulinex pentru legume si fructe, pt. mine a fost esential sa stoarca legume zilnic, min. cca.1-1,5 litru / zi ... (vezi toată discuția)
Probleme telefon in garantie johnete johnete Buna ziua, Vin cu rugamintea de ma ajuta sau sa ma sfatuiti ce pot face in legatura cu un telefon mobil aflat in garantie , dus la reparat de 2 ori , acum ... (vezi toată discuția)
Garantie electronice robix robix Buna ziua! In cazul defectarii produselor electronice in termenul de garantie si care nu mai pot fi remediate , produsul devenind nefunctionabil in totalitate, ... (vezi toată discuția)