in data de 10 noiembrie am achizitionat o tableta pe firma de la un magazin de electronice. Am folosit-o o singura zi pentru ca era defecta, nu a putut fi incarcata. Asa ca am dus-o inapoi crezand ca imi vor inlocui produsul sau imi vor returna banii. Mentionez ca am consultat regulamentul returnarii unui produs de la magazinul respectiv, ar trebui sa beneficiez de 31 de zile de drept de retur, nestipuland nicaieri daca trebuie sa fii persoana juridica sau fizica.
Cei de la magazin au refuzat returul produsului, invocand faptul ca poate am facut boot la tableta. Acest lucru nu a putut fi verificata deoarece tableta era evident complet descarcata. Dupa o discutie aprinsa am acceptat trimiterea tabletei la service. Seful de magazin mi-a zis ca voi fi contactata de indata ce primesc tableta de la service.
Aceasta aparent s-a intors inapoi in data de 22.11, eu insa nu am fost contactata. Am mers la magazin azi, 08.12 sa vad ce se intampla. Ei mi-au zis ca m-au sunat insa cel mai probabil nu am avut semnal la telefon. O alta minciuna gogonata, probabil asteptau sa treaca cele 31 de zile de ”drept de retur”.
Am adus tableta acasa, tot asa nu se incarca.
Intrebarea mea este urmatoarea: pe ce cadru legal imi mai pot refuza returnarea produsului? Nu este dreptul meu, indiferent daca reprezint o persoana juridica sau fizica de a imi primi banii inapoi daca produsul a fost cumparat defect?
Lege nr. 449/2003 Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs
Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.
Art. 14. - Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea contractului, dacă lipsa conformităţii este minoră.
Art. 17. - Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de două luni de la data la care a constatat-o.
Art. 18. - Până la proba contrară, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia, cu excepţia cazurilor în care prezumţia este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.
Solicitati sa va restituie pretul platit. Daca refuza mergeti la ANPC