da, puteti , dar eu o vad ca pe o cheltuiala nedeductibila , pentru ca factura , asa cum e intocmita , nu este document justificativ , cf legii.(art 21 alin 4 lit f cod fiscal )
sau ar mai putea fi privita si ca un avantaj acordat salariatului (pct 71 norme cf , la art 55) caz in care se adauga la salar si impoziteaza .
Scenariul pesimist: este cheltuiala nedeductibila pentru firma si in acelasi timp venit impozabil (in natura) pentru salariat! :stunned:
Scenariul realist: conform Codului Muncii angajatorul trebuie sa se preocupe de pregatirea profesionala continua a salariatilor, deci cheltuiala ar putea deveni deductibila, dar factura ar trebui stornata pe salariat si refacuta pe firma. Nu inseamna ca va contine TVA daca cealalta nu a continut la momentul facturarii. Nu depinde de beneficiar, ci de furnizor (daca e sau nu "platitor"). ;)
In acest caz (factura pe firma beneficiara) se deschide un scenariu optimist - sa nu se impoziteze nici la salariat! :D Doar se fac peste tot pregatiri profesionale...
Succes!
Interesante scenariile domnului fplopeanu, dar factura a fost intocmita deja pe numele lui, nu al firmei, deci factura nu contine tva.
Conform art 21 alin 4 lit. f Cod Fiscal- "cheltuielile inregistrate in contabilitate, care nu au la baza un document justificativ, potrivit legii, prin care sa se faca dovada efectuarii operatiunii sau intrarii in gestiune, dupa caz, potrivit normelor"; deci cheltuiala este nedeductibila. si venit impozabil pentru salariat.
In scenariul realist am presupus stornarea facturii initiale si refacturarea catre angajator.
Mentin pozitia privitoare la TVA: aceasta refacturare nu va contine TVA (nu depinde de faptul ca beneficiarul din factura e PF sau PJ).
Pentru scenariul optimist ramane de demonstrat ca acele cunostinte dobandite de salariat sunt efectiv folositoare (si folosite) in activitatea salariatului in firma. B-), deci cheltuiala cu specializarea e legata de veniturile obtinute din actele de comert practicate (si autorizate).;)
In baza art 21 alin 4 lit l), care zice :
... sint cheltuieli nedeductibile :
l) alte cheltuieli salariale şi/sau asimilate acestora, care nu sunt impozitate la angajat, cu excepţia prevederilor titlului III;
eu am zis in postarea mea " sau ", adica sau e chelt. neded, sau e impozitat la angajat.
Dvs considerati "si"
Rog discutie pe aceasta tema .Multumesc .