avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 621 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Învăţământ - probleme ... Vechime în învățământ
Discuție deschisă în Învăţământ - probleme juridice conexe

Vechime în învățământ

Bună ziua,
Momentan sunt profesor titular într-un liceu din Oradea. In primăvara anului 2012 m-am înscris intr-un program de formare profesională și de acumulare de experiență într-o școală britanică în calitate de profesor asistent și pe care l-am și câștigat alături de câțiva înscriși. În perioada 01.09.2012-31.08.2013 prin intermediul bursei pentru profesori am lucrat la o școală din Anglia. Totul a fost posibil prin intermediul Consiliului Britanic din București care este colaborator cu Ministerul Educației Naționale. Interviul și procesul de selecție a fost organizat de Consiliul Britanic. In vara anului 2012 mi-am depus cererea la școala din Oradea prin care am menționat motivul pentru care am cerut concediu fără salar pentru un an. Cererea mi-a fost aprobata conform Legii 1 2011, Art 279 - Personalul didactic titular care din proprie iniţiativă solicită să se specializeze/să continue studiile are dreptul la concediu fără plată. Durata totală a acestuia nu poate depăşi 3 ani într-un interval de 7 ani. Aprobările în aceste situaţii sunt de competenţa unităţii şcolare prin consiliul de administraţie, dacă se face dovada activităţii respective.
Aș dori să mă interesez dacă această perioadă de un an lucrat în învățământul din Anglia, se consideră vechime în învățământ și/sau vechime în muncă în România? Dacă da, atunci care sunt pașii pe care trebuie să-i urmez pentru a-mi fi recunoscută această perioadă?
Deoarece există acele tranșe de vechime în muncă în învățământ mi-ar prinde bine această perioadă. Menționez că am 34 de ani și fără perioada din Anglia am 8 ani și 10 luni lucrate iar tranșa următoare este de la 10 la 15 ani.

Alte discuții în legătură