Recent am deschis o firma pentru a aplica la programul de finantare Start-up Nation. Ca si sediu social, firma se afla in apartamentul unde locuiesc. Alte puncte de lucru nu exista ( si nu o sa existe pana nu aflu daca primesc finantarea sau nu). Fie am fost prost informat de catre mai multe persoane printre care si doamna de la Impozite si taxe locale, fie informatiile de pe internet n-au fost foarte clare, fie nu am inteles eu, insa va rog daca poate cineva sa-mi clarifice situatia impozitului pe apartament. Cum anume trebuie sa procedez pentru a nu se modifica impozitul (enorm de mult) asa cum am citit pe net.
Nu veti plăti impozit diferentiat daca la
domiciliul fiscal al firmei nu se desfasoara activitate economica sau la domiciliul fiscal la care se desfasoara activitate economica NU sunt inregistrate pe firma cheltuieli cu utilitatile.
Normele completate si modificate prin HG 159 din 11 martie 2016, publicate in Monitorul Oficial 208 din 21 martie 2016 explica ce inseamna cheltuieli cu utilitatile:
•cheltuieli comune aferente imobilului,
•cheltuieli cu energia electrica,
•cheltuieli cu gazele naturale,
•cheltuieli de termoficare, apa si canalizare
Multumesc mult pentru raspuns. Cand am mentionat aceste lucruri doamnei de la impozite si taxe locale mi s-a raspuns " unde ai citit dumneata asta cu utilitatile, nu are nicio treaba".
1. Urmeaza sa iau si sa inregistrez si un punct de lucru. Din ce am inteles e de ajuns sa aduc contractul de inchiriere al punctul de lucru pentru a nu plati impozitul diferentiat.
2. Nu voi inregistra pe firma cheltuielile cu utilitatile (la sediul social, apartamentul in care locuiesc) acestea vor ramane in continuare in sarcina proprietarului (tatal). Trebuie sa aduc dovada ca aceste utilitati sunt pe numele proprietarului (facturi enel, chitante intretinere etc)?
Impozit pe cladiri
Bogdan1973
Buna dimineata. Prin HG nr. 159/2016 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal la titlul ... (vezi toată discuția)