avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1158 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cheltuieli reparatii lift
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cheltuieli reparatii lift

De curand s-a schimbat troliul liftului si ni s-a pus la plata lunar o anumita suma de bani. Toate bune si frumoase, am platit din mai pana acum 750 lei. Astazi a afisat administratorul o lista detaliata unde am vazut ca de fapt cheltuielile au fost calculate pe numar de persoane, nu pe cota indiviza. Este in regula? S-a schimbat ceva in legea 230 de curand?
Nu s-a facut nicio sedinta in care sa ne infirmeze ce si cum.
Nu mi se pare tocmai just deoarece noi stam la primul etaj, folosim rar liftul , parter nu exista in blocul nostru.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Ultima modificare: Marți, 22 August 2017
alimus, utilizator
Cel mai recent răspuns: alimus , utilizator 12:15, 23 August 2017
HG nr 1588/2007 prevede SECŢIUNEA a 4-a
Repartizarea cheltuielilor pe cota-parte indiviză de proprietate
Art. 43. - Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate, în funcţie de suprafaţa utilă a apartamentelor şi a spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, reprezintă cheltuielile efectuate pentru administrarea, întreţinerea, repararea, exploatarea şi, după caz, consolidarea părţilor de construcţii şi instalaţii din condominiu aflate în proprietate comună.
Art. 44. - (1) Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociaţiei cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreţinere, service, reparaţii şi, după caz, de consolidare, reabilitare, eficienţă energetică, modernizare la părţile de construcţii şi instalaţii aflate în şi pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea tehnică a construcţiei şi în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuţie şi coloanele instalaţiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalaţie de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deşeurilor menajere; structura de rezistenţă; faţadele; acoperişul şi altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociaţiei: salarii sau remuneraţii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curăţenie etc; indemnizaţii acordate membrilor asociaţiei de proprietari ori persoanelor alese: preşedintele, membrii comitetului executiv şi ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau poliţe de asigurări; alte servicii administrative către proprietatea comună.
Deci ii dau cu legea in cap din nou....
E fenomenal omul, se contrazice pe niste chestii clare. Asa mi-a facut si cu salariul femeii care face curat pe scara, plateam pe persoana.
Multumesc!

Inca o intrebare daca se poate, la cota parte indiviza intra si logiile in calcul? La unele apartamente la SU din releveu sunt puse si logiile, la altele sunt scoase. Astfel incat sunt diferente intre sumele de calcul, desi apartamentele sunt identice.
Ultima modificare: Miercuri, 23 August 2017
alimus, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Se plateste liftul chiar daca apartamentul nu este locuit? daniela florina daniela florina Buna ziua Ma intereseaza cum se imparte plata pentru service-ul liftului, adica daca factura de intretinere a liftului de imparte la toti proprietarii ... (vezi toată discuția)
Modernizarea si reabilitarea liftului Xulescu123 Xulescu123 Buna ziua,stau la parter,si acum se fac lucrari la lift,este normal sa plates pentru 3 persoane parte din cheltuieli,tinand cont ca nu folosesc acest lift? Ce ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli cu reparatia liftului Pacolina9 Pacolina9 Buna ziua, as dori sa stiu cum este corect sa se repartizeze cheltuielile aferente reparatiei liftului. Este corecta repartizarea pe apartament sau pe numarul ... (vezi toată discuția)