Mama mea a avut un contract cu RCS/RDS pentru internet pana in ianuarie 2017, pentru cablu depasise perioada de 2 ani si se putea renunta la servicii, si un telefon mobil care a fost oferit gratis, nu era de ultima generatie, chiar a fost unul naspa, care am acordat cu reprezentantul companiei ca acesta sa/l platesc in continuare pana la indeplinirea contractului, precum si internetul care se finaliza contractul de 2 ani in ianuarie 2017. In luna noembrie 2016 am depus o cerere in care am solicitat suspendarea serviciilor de cablu incepand din luna decembrie si a internetului din ianuarie 2017 cand se finaliza contractul. Cererea a fost depusa, nu am nr de inregistrare sau o copie a acesteia stampilata, dovada ca am depus/o. Din motive lesne de inteles, o persoana de 80 de ani care pleaca din tara pe termen necunoscut este logic ca nu o sa continue sa plateasca niste servicii de care nu mai beneficiaza pe termen lung, si dintr/o pensie de 430 roni, asa ca am depus cererea pentru rezilierea contractului pt cablu in luna urmatoare, pentru internet in ianuarie 2017, cand se finaliza contractul si ramanea telefonul mobil care costa 24 roni pe luna, pana la finalizarea contractului, fiind oferit gratis de catre companie. In luna noiembrie 2016 plecat din tara si m/am intors in august 2017, vreau sa precizez ca am imputernicit o vecina sa/mi scoata pensia si sa plateasca in numele meu toate factutile, taxe, impozite...etc in numele meu. Din luna decembrie nu mi/a mai venit nici o factura de la compania RCS/RDS, motiv pentru care vecina nu a mai platit nimic deoarece nu am primit facturi sau aviz, instintare de plata. Mentionez ca de la companie am fost informata ca telefonul mobil functioneaza si il pot folosi si in afara tarii, in toate tarile din UE. Fals. Nu am putut nici sa efectuez chemari nici sa primesc. In luna august la intoarcerea in tara am surpriza ca nu s/a suspendat nici un serviciu si am de plata vreo 500/600 roni. Intrebarea mea este daca s/a procedat corect, eu am depus cererea dar nu a fost inregistrata/operata in bazele de date si nu am primit acasa nici o factura, care binenteles ca ar fi fost achitata de catre vecina. In acest caz ce trebuie sa fac, sa platesc pentru ca nu s/a tinut cont de cererea mea si a fost o neglijenta din partea companiei si daca aveau obligatia de/a emite si trimite facturile la domiciliu, asa se evita aceste nereguli? Am facut o plangere la compania RCS/RDS, dar cum se poate sti din principiu, ei au dreptate si eu am gresit si trebuie sa achit aceasta suma chiar daca facturile mi/au fost puse la dispozitie dupa sesizarea mea, respectiv august 2017? V/as multumi din suflet daca ma/ti putea ajuta, eu consider ca compania este responsabia de acest incident. Ar fi o posibilitste de rezolvare daca depun o plangere la Protectia consumatorului? Va multumesc
Daca ati depus cererea de reziliere la societate, compania este responsabila pentru modul defectuos in care a actionat. Compania are obligatia de a emite factura lunar. In conditiile in are nu poate face dovada faptului ca s-a emis si comunicat factura catre dvs., nu aveti de ce sa platiti servicii care nu au fost folosite si nici prestate.
Cred ca trebuie doar sa faceti un pic de presiune asupra lor ca sa anuleze facturile si sa verifice in evidentele lor despre existenta cererii de reziliere.
Puteti sa depuneti o plangere la protectia consumatoruluu.
Ati vorbit prima data despre o cerere de suspendare apoi de reziliere.
Sunt cereri diferite sau va referiti la aceeasi cerere in diferite moduri.
Daca ati solicitat doar suspendarea, aceasta se face doar pe 3 luni, dupa care serviciile sunt din nou active.
Pentru acel telefon solicitaseti activarea roamingului?
Cu sau fara facturi, daca dvs nu aveti un exemplar al cererii de reziliere va recomand sa platiti datoria.
M/am exprimat gresit, am cerut rezilierea canal TV, internet din data cand se termina contractul, respectiv ianuarie 2017 si pentru telefonul mobil nu am solicitat activarea roamingului si nici nu a mai fost utilizat de catre mama mea deoarece nu vede si nu putea face apeluri, desi din acest motiv nu m/am impotrivit sa platesc abonamentul deoarece aveam un contract si trebuia sa/l respect, imi era foarte clar. Eu am depus cererea de reziliere in 14 noiembrie 2016 si in august 2017 cand m/am prezentat la centrul de lucru din localitatea unde am depus cererea, sa vad de ce nu s/a trimis facturile pentru telefonul mobil, pt ca vecina care avea sarcina sa plateasca facturile, mi/a spus ca nu a mai venit nici o factura de la RCS/RDS, a fost momentul cand am fost informata de toate facturile restante, care mi/au fost imprimate pe loc, totalul lunilor aferente, datoria totala, am intrebat de ce nu a fost reziliat contractul la cererea depusa de mine, la care mi s/a raspuns ca nu am depus cererea deoarece nu este nevoie de cerere, era suficient sa anunt si ea opera automat in bazele de date rezilierea. Reamintesc, am depus o cerere dar cum va spuneam nu am o copie a acestei cereri, dar logic este ca daca pleci pe timp necunoscut, 7,8,10 luni, este la mintea cocosului sa continui sa platesti un serviciu de care sti ca nu o sa beneficiezi, mai ales ca mama mea are o varsta inaintata, 80 de ani si ne puteam astepta la orice, deci poate fi credibil, dar nu am dovada depunerii cererii. Va multumesc.
Am depus cererea de reziliere, desi nu a fost operata in bazele de date, desi operatorul local mi/a spus ca nu era necesara depunerea cererii in scris, era suficient avizarea verbala, iar de sediul central al companiei mi/a spus ca nu exista cererea, de care responsabilitate o are de la punctul de lucru din orasul unde s/a depus cererea, era de datoria lor sa opereze in bazele de date si dupa cum spuneam, nu s/a emis nici o factura din noiembrie 2016, respectiv august 2017, can m/am prezentat la punctul de lucru unde am solicitat rezilierea, pentru a vedea de ce nu s/au emis facturi pentru tel mobil, asa ele trebuiau si puteau fi platite de vecina care avea in sarcina plata tuturor facturilor. In acel moment mi/au fost imprimate per totalul de la toate serviciile,cablu, internet si tel mobil, la care se poate verifica ca nu au fost utilizate din noiembrie 2016 si nici nu s/au emis facturi pentru aceste servicii, fapt care putea evita acumularea si restantelor, avand posibilitatea de a ma pune in contact cu compania pentru a clarifica situatia. Dat faptul ca am depus cererea si nu s/au mai emis facturi am stat foarte linistita deoarece am considerat ca s/a reziliat serviciile, ramanand pentru facturare telefonul mobil care nici pentru acesta nu s/a emis factura, motiv pentru care m/am prezentat la punctul de lucru si mi/au fot imprimate si inmanate totalul de plata pentru toate serviciile.
Considerati ca o plangere la protectia consumatorului ar rezolva situatia? Probabil fata de la punctul de lucru unde am depus cererea a uitat, desi inainte de a pleca din tara am vorbit de cel putin 5/6 ori cu ea, de modul cum sa procedez ca sa nu mai platim pe perioada plecarii, care este logic ca daca sti ca nu o sa mai beneficiezi de niste servicii deoarece pleci din tara, este normal, daca s/a indeplinit contractul sa continui sa platesti. Este clar o eroare din partea companiei care insista ca trebuie sa platesc. Va multumesc pentru raspuns.
Puteti depune plangere la ANPC, dar nu aveti cum sa demonstrati ca ati facut acea cerere, din moment ce nu aveti un exemplar.
Cu privire la facturi, trebuia sa intrebati daca au fost sau nu expediate. Probabil, la sediu sau telefonic, v-a fost propus sa primiti factura electronica si dvs ati acceptat.