avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 158 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... PENSIE DE URMAȘ
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

PENSIE DE URMAȘ

Mama mea a decedat anul trecut ( nu din cauza unei boli profesionale ), iar eu, din câte am înțeles, pot obține pensie de urmaș după ea.
Întrebarea mea este : ce acte trebuie să depun și unde, în condițiile în care nu am găsit nicio informație disponibilă pe internet vis-a-vis de acest topic. Sunt studentă anul I.
P.S Mama nu era pensionară.
Cel mai recent răspuns: Carp Mircea , utilizator 10:11, 4 Octombrie 2017
Buna seara,
Va trebui sa mergeti cu cartea de munca a mamei la casa de pensii si veti afla care sunt actele necesare.
H.G.257/2011

Art. 76
(1) Actele la care se face referire la art. 103 alin. (2) din lege sunt, dupa caz:

c) pentru pensia de urmas:
cerere pentru inscrierea la pensie (anexa nr. 8);
actele mentionate la lit. a), pentru cazurile in care sustinatorul decedat nu avea calitatea de pensionar;
actele de stare civila ale urmasilor si ale reprezentantului legal, dupa caz (original si copie);
decizia medicala asupra capacitatii de munca (original);
decizia de pensie/talon de plata a pensiilor, pentru cazurile in care sustinatorul decedat avea calitatea de pensionar (copie);
adeverinta de studii, in cazul urmasilor copii in varsta de peste 16 ani (original);
actul doveditor al cauzei decesului, cu exceptia situatiilor in care sustinatorul decedat avea calitatea de pensionar (copie);
copie FIAM, pentru decesul cauzat de accident de munca;
copie BP2 si copie certificat medical constatator al decesului, pentru decesul cauzat de boala profesionala.