care este autoritatea superioara la care se poate face plangere prealabila pe contencios administrativ impotriva solutionarii unei petitii fara respectarea prevederilor legale de catre o primarie ?
Nu este prevazut termen in interiorul caruia sa se poata formula plangere,mai alse avand in vedere ;lendoarea si dezinteresul care se manifesta la nivelul autoritatilor de la nivel local.
Legal ,daca dupa 30 de zile nu primiti comunicare de la autoritatea competenta,
aveti dreptul sa sesizati forul ierahic superior cu dovada sesizarii sau confirmarea de primire a autoritatii initial sesizate.
In conformitate cu disp. art. 1 din Legea nr. 554/2004, orice persoană care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim, de către o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluţionarea în termenul legal a unei cereri, se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim şi repararea pagubei ce i-a fost cauzată. Interesul legitim poate fi atât privat, cât şi public.
Inainte de a sesiza instanta, conform art. 7 ali. 1 aveti obligatia să solicitati autorităţii publice emitente, în termen de 30 de zile de la data comunicării actului, revocarea, în tot sau în parte, a acestuia. Plângerea se poate adresa în egală măsură organului ierarhic superior, dacă acesta există.
Daca si raspunsul dat la plangerea prealabila va nemultumeste sau dacă nu il primiti în termenul prevăzut la art. 7 alin. (4) din lege, puteti sesiza instanţa de contencios administrativ competentă, pentru a solicita anularea, în tot sau în parte, a actului, repararea pagubei cauzate şi, eventual, reparaţii pentru daune morale.
Vedeti art.11 din Legea 554/2004, legea contenciosului administrativ care prevede ca :
(1) Cererile prin care se solicita anularea unui act administrativ individual sau recunoasterea dreptului pretins si repararea pagubei cauzate se pot introduce in termen de 6 luni de la:
a) data primirii raspunsului la plangerea prealabila sau, dupa caz, data comunicarii refuzului, considerat nejustificat, de solutionare a cererii;
b) data expirarii termenului legal de solutionare a cererii, fara a depasi termenul prevazut la alin. (2);
c) data incheierii procesului-verbal de finalizare a procedurii concilierii, in cazul contractelor administrative.
(2) Pentru motive temeinice, in cazul actului administrativ unilateral, cererea poate fi introdusa si peste termenul prevazut la alin. (1), dar nu mai tarziu de un an de la data emiterii actului.
(3) In cazul actiunilor formulate de prefect, Avocatul Poporului, Ministerul Public sau Agentia Nationala a Functionarilor Publici, termenul curge de la data cand s-a cunoscut existenta actului nelegal, fiind aplicabile in mod corespunzator prevederile alin. (2).
(4) Ordonantele sau dispozitiile din ordonante care se considera a fi neconstitutionale, precum si actele administrative cu caracter normativ care se considera a fi nelegale pot fi atacate oricand.
(5) Termenul prevazut la alin. (1) este termen de prescriptie, iar termenul prevazut la alin. (2) este termen de decadere.