avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 641 soluții astăzi

Marți, 4 martie, are loc evenimentul: Politica privind prevenirea hărțuirii la locul de muncă - De la concept la implementare practică. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Acordul părților, demisie sau concediere
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Acordul părților, demisie sau concediere

Buna ziua, in acest moment ma confrunt cu o situație deosebita: angajatorul nu dorește sa mai continuam colaborarea și vrea sa finalizam prin acordul părților, insă nici nu dorește sa plătească salariicompensatorii. Se considera prejudiciat, motivele nu îmi sunt cunoscute, nu am primit nici o notificare scrisă și nici o explicație argumentata. Mi a restricționat accesul la email, mi a luat mașina și telefonul pe motiv ca sunt in concediu medical și ei au nevoie de bunurile firmei. La data de 31 oct concediul medical mi se termina. VA rog sa îmi Spune-ți cum sa procedez mai departe. Ar Tb sa accept sau sa ii dau in judecată? Menționez ca am funcție de conducere și in mod normal preavizul ar Tb sa fie 45 de zile. Multumesc
Ultima modificare: Duminică, 29 Octombrie 2017
Angie2017, utilizator
Cel mai recent răspuns: Angie2017 , utilizator 11:37, 30 Octombrie 2017
1. Încetarea contractului conorariului individual de muncă, în speță, poate avea loc :
- cu acordul partilor. În acest caz , inițiativa incetarii o poate avea fie angajatorulează, fie salariatul.

- prin demisie.

- prin concediere. Concedierea poate fi din motive imputabile sau neimputabile salariatului.

2. Salariile compensatorii se pot acorda numai dacă sunt prevăzute în contractul individual de muncă, în contractul colectiv de munca aplicabil angajatorului sau în regulamentul intern al acestuia.
De asemenea, în baza principiului libertății contractuale se pot negocia și stabili acordarea de salarii compensatorii.