Buna ziua,
As dori sa va prezint o situatie si sa ma sfatuiti va rog ce ar trebui sa fac. Am (sau am avut, veti vedea de ce zic asa) un abonament la telefonia mobila, dar care l-am dat in folosinta unei persoane (cartela SIM), eu fiind titularul contractului, la mine venind factura. Din luna februarie a acestui an m-am trezit cu o datorie de 330 Ron. Cand am intrebat ce reprezinta aceasta datorie, mi s-a spus de la informatii clienti ca este taxa de reziliere a contractului inainte de termen. Ce s-a intamplat de fapt: persoana care folosea numarul de telefon si-a portat numarul la alta retea. Intrebrea si marea problema este cum a putut sa modifice un contract, daca persoana nu era titular de abonament, cum i s-a acceptat portarea daca nu a prezentat nici un buletin a persoanei titulare, eu fiind plecat la peste 600 km de locul unde s-a facut portarea, si daca tot i-a facut portare, n-a luat in considerare ca abonamentul este a altcuiva, atunci de ce nu i-a imputat lui taxa de reziliere a contractului. Deci ei se joaca cu contractul meu, fara ca eu sa stiu ceva, sa-mi dau acordul sau macar sa fiu intrebat, trece numarul in alta retea, pe alt nume, dar taxa de reziliere mi-a pune mie pe factura (ca doar de... e contractul meu, cand e vorba de plati). Iar acum am primit telefon ca daca nu-mi platesc datoria voi fi transferat la o companie de recuperare a dotoriilor, asta in conditiile in care am facut peste 5 sesizari la ambele companii de telefonie (si cea care a portat numarul si cea care a primit numarul), iar toti au fost amabili, au zis ca rezolva si ma suna inapoi, si nimeni nu a mai spus nimic, iar dupa 1 luna, iar ma suna alt consultant si o luam de la capat, si tot asa. eu unul nu as astepta sa ma dea ei in judecata, i-as da eu in judecata si le-as cere si daune morale si materiale. ce parere aveti?
Ati facut o mare greseala, iar greselile, de cele mai multe ori ,le platim, dupa cum vedeti.A fost o lipsa de diligenta din partea dvs...acum , discutati cu persoana careia i-ati incredintat sim-ul, spuneti-i despre situatia cu care va confruntati, puneti-i in vedere sa achite urgent contravaloarea rezilierii .Daca nu este cooperant, nu aveti decat calea instantei, insa mi se pare ca va fi un pic mai delicat sa probati faptul ca nu dvs. ati folosit sim-ul, va trebuie un avocat neaparat pentru a va indruma si a se ocupa de caz. Ii puteti trage la raspundere si pe cei de la compania de telefonie, acestia facandu-se vinovati de faptul ca au acceptat ca altcineva sa rezilieze contractul si nu titularul. Ma tem insa ca in vederea evitarii preluarii creantei de catre o firma de recuperari creante va trebui sa platiti, deoarece, creanta odata preluata , va veti trezi cu majorari de-a dreptul excesive. Recent cineva a patit la fel.De la 3 milioane s-a trezit cu o factura de 12 milioane, bani pe care nu a avut de ales si i-a platit. Apoi, va veti indrepta impotriva prietenului pentru a va recupera prejudiciul.
Nu numai cei de la compania care a acceptat portabilitatea este de vina ci chiar cel caruia i-ati incredintat folosinta cartelei SIM, caci fara sa va falsifice semnatura pe documente nu cred ca ar fi putut realiza asa ceva.
Ce ar trebui sa faceti? Simplu:
Plangere penala pentru fals si uz de fals impotriva persoanei ce foloseste cartela.
Iar pe ceilalti (companiile de telefonie mobila), ignoratii si va veti apara cu solutia ce se va da in cazul persoanei impotriva careia veti face plangere penala.
Sunt de acord cu Gabescu! Ala nu e prieten, care va pune la plata, el ar trebui sa se ofere sa plateasca, nu sa astepte judecati.
Eu zic ca si firma cu care aveati contract, e mai mult decat vinovata. Devreme ce aveati un contract, cum poate prietenul dv. (tert in raportul juridic/contractual) sa rezilieze contractul?!
E o chestiune de timp pana vor veni sa-si recupereze creanta, si atunci nu aveti decat 2 variante: fie platiti si gata (va mentineti prietenul #-o)! fie platiti, si apoi va intoarceti impotriva prietenului sa va recuperati debitul creat X-( , si cu semnatura falsa, daca cereti o expertiza se poate dovedi!