Buna ziua, este legal ca o asociatie de proprietari care are contract cu Apa Canal sa refactureze consumul de apa catre o alta Asociatie de Proprietari din acelasi cartier care nu are contract si nu poate intocmi un astfel de contract intrucat nu exista separare condominiala?
Punctual exista o asociatie de proprietari care cuprinde 7 blocuri(175) de apartamente iar una dintre scari s-a separat facandu-si propria asociatie de proprietari. Este legal ca asociatia mare sa refactureze pe cea mica?
ContSters450643
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Este posibil. Ca si recomandare, modalitatea in care s-ar putea realiza o astfel de refacturare ar fi cea bazata pe un protocol intre asociatii in care Presedintii acestora sa prevada anumite aspecte precum:
- asociatia mare sa instiinteze de indata asociatia/asociatiile mici inaintandu-le cate o coipe a facturii eliberata de furnizorul de apa
- de asemenea tot asociatia mare sa elibereze cate o factura fiecarei asociatii cu cota parte de plata a fiecareia (refacturarea)
- suma valorilor de pe aceste facturi sa fie egala cu valoarea facturii furnizorului
- obligatia tiecarei asociatii de a achita factura partiala catre asociatia mare in teermen de 5-10 zile
Daca prestatorul de utilitati apa are incheiat raport juridic cu asociatia mare,aceasta poate emite factura catre asociatia mica conform conventie intre reprezentantii legali ai celor 2 asociatii de proprietari
Adam Grecu
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Speta descrisa de catre autorul topicului este foarte rar intalnita in practica asociatiilor de proprietari si chiar nu stiu ca o asociatie sa poata distribui apa.
Sunt cel putin doua motive care duc la aceasta concluzie:
1. La separarea unei scari dintr-un bloc, scara care a devenit as. prop. - se putea face doar in conditiile in care acea scara dovedea ca are bransamente separate la toate utilitatile;
2. Ce te faci daca proprietarii scarii care s-a desprins, nu-si achita la timp costurile apei, canalului si a altor servicii? Te judeci cu noua asociatie? Ce documente juridice se pot incheia intre cele doua asociatii? Ce face furnizorul, carei asociatii ii calculeaza penalizari, cui intrerupe furnizarea apei in caz de neplata?
Aici eu vad o situatie de a te ''lega la cap'' cand de fapt capul nu te doare, asa este?
Opinia mea este ca, in primul rand asociatia ''mama'' sa aiba posibilitatea fizica (montarea unui robinet pe spatiul sau) de a inchide furnizarea apei catre asociatia desprinsa.
In al doi-lea rand, sa notifice asociatia desprinsa sa-si faca propriul bransament si atunci nu va mai avea nicio problema. Stiu, ca un nou bransament costa undeva intre4000-5000 lei, ceea ce nu este putin.
Succes!
Pe langa robineti ar putea fi montate niste contoare pasante din acceasi clasa de precizie cu cel de bransament.
Dar asta este o solutie de compromis, implica citirea contoarelor odata cu furnizorul, comisie asoc mare-asoc mica, etc.
Cel mai normal ar fi ca asociatia nou infiintata sa isi faca alt bransament.
Desprinderea din asociatia mare trebuia facuta in conditiile stabilirii obligatiei de a-si monta bransament inainte de infiintare ori intr-un termen rezonabil, ex. 6 luni.
Ultima modificare: Sâmbătă, 16 Decembrie 2017 cyan, moderator