avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 848 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cheltuieli cu nr de persoane
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cheltuieli cu nr de persoane

Buna diminata,
Am o problema cu cei de la asociatia de proprietari :
a aparut o rubrica la avizier in care trebuie sa platesc o suma de bani pe care nu o inteleg, prin urmare am facut o cerere pentru lamuriri si am primit urmatorul raspuns : termenul de solicitare asupra cheltuielilor din lista de plata este de 10 zile conform HG 1588/2007 art 12 litera d.
Lista este din 29.82017 iar eu am facut sesisarea in 10,10,2017
Ce pot sa fac ?
este un abuz din pct meu de vedere pt ca l acea rubrica eu trebuie sa platesc 5 ron pt deplasarea presedintelui de la bloc pana vis a vis la banca (50m) pt ca plata intretinerii se face prin banca si toti care platesc prin banca au de plata 5 ron in plus. Plata prrin banca se face de peste 1 an fara costuri suplimentare, de 2 luni s-a bagat acest 5 ron, iar dupa cererea mea contrul s a inchis pt un alt pretext aiurea, ca un vecin plateste si apoi anuleaza plata si le arata hartie ca a platit de parca cei de la asociatie nu pot scoate un extras de cont unde apare alb pe negru cine si cat a platit.
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 09:06, 5 Ianuarie 2018
Nu mai puteti face nimic, au dreptate,trebuia in termen de 10 zile sa sesizati asociatia.5-10 lei nu e o suma mare si probabil e un comision (nou)al bancii
Ierarhia actelor normative în sistemul juridic romanesc stabileste ca legile prevaleaza normelor de aplicare, astfel ca dvs. ii faceti o notificare in care cereti explicatii incepand cu lista din august pana in prezent in baza art. 10 alin. (2) din Legea 230/2007.
In lege nu se precizeaza nici termenul si nici perioada in/pentru care se face solicitarea privind cheltuielile de intretinere.

Art. 10-L230/2007
Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces, la cerere, la orice document al acesteia.
(2) La solicitarea scrisa a proprietarului, presedintele si administratorul asociatiei de proprietari au obligatia sa elibereze in scris o adeverinta prin care sa prezinte situatia cheltuielilor privind intretinerea, defalcate pe datoria de baza si penalitati, precum si modalitatea de calcul al penalitatilor.

In plus le solicitaticonform art. 36 sa va puna la dispozitie informarile trimestriale din cursul anului 2017, daca nu au facut-o pana acum (in mod sigur nu au informat trimestrial fiecare proprietar)

Art. 36
Administratorul, persoana fizica sau juridica, are, in principal, urmatoarele atributii:
g) informarea trimestriala, in scris sau prin posta electronica, a proprietarilor, membrii asociatiei de proprietari, cu privire la situatia financiara cuprinzand toate elementele de cheltuieli, venituri, incasari si plati aferente asociatiei de proprietari, sub semnatura proprie si contrasemnata de presedintele si de cenzorul asociatiei de proprietari.

Introducerea in lista de plata a altor costuri suplimentare privind desfasurarea activitatii asociatiei se face prin decizie CEx si/sau hotarare AGp.
Ultima modificare: Joi, 21 Decembrie 2017
cyan, moderator
Multumesc frumos pentru informare, si pentru rapiditate.
dar ma deranjaza idea,
5 lei de la 10 persone de pe scara x 2 scari mi se pare destul de mult pentru un drum de 5 min pana la banca, si sigur nu a pus banca comision de 100 Ron.
Multumesc foarte mult.
Raspunsul este eronat,in ceea ce priveste temeiul legal invocat
Dv ca proprietar aveti dreptul oricand -neconditionat de data afisarii lista de plata intretinere ,sa solicitati oficial presedintelui de asociatie ,clarificarea diferitelor probleme inclusiv prezentarea documentelor justificative
L nr 230/2007 Articolul 10
Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces, la cerere, la orice document al acesteia.
(2) La solicitarea scrisa a proprietarului, presedintele si administratorul asociatiei de proprietari au obligatia sa elibereze in scris o adeverinta prin care sa prezinte situatia cheltuielilor privind intretinerea, defalcate pe datoria de baza si penalitati, precum si modalitatea de calcul al penalitatilor.

HG nr 1588/2007 Art. 12. - Proprietarii membri ai asociaţiei, pe lângă drepturile şi îndatoririle prevăzute în statutul asociaţiei de proprietari, au şi următoarele drepturi şi obligaţii:

A. Drepturi:

c) să cunoască toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi să aibă acces, la cerere, la orice document al acesteia;

d) să primească explicaţii cu privire la calculul cotei de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari şi, eventual, să o conteste la preşedintele asociaţiei de proprietari, în termen de 10 zile de la afişarea listei de plată. Preşedintele asociaţiei de proprietari este obligat să răspundă la contestaţie în termen de 7 zile;

Alte discuții în legătură

Intretinerea, presedintele de asociatie, drepturi si indatoriri ContSters226650 ContSters226650 Buna ziua Incerc sa ma familiriarizez cu ne-trasparenta platilor la intretinere, atitudinea aroganta, dezinformare daca pot sa o numesc a presedintelui de ... (vezi toată discuția)
Comision plata intretinere prin cont bancar emil52 emil52 Cu stima . Platesc toate cheltuielile de intretinere prin transfer bancar , sunt singurul de pe toata scara blocului care practica acest sistem de plata . In ... (vezi toată discuția)
Liste plata corectate Tonyde Tonyde Buna ziua. Pentru a clarifica niste divergente cu Asociatia am solicitat in scris sa mi se elibereze conform legii copii dupa listele de plata pe ultimile 5 ... (vezi toată discuția)