Am primit o factura cu tigla(asociatul a acoperit casa in care este declarat si sediul social al firmei).
Cum ar trebui sa inregistrez(231;4426=404 si apoi in baza pv de receptie a investitiei 212(analitic modernizare cladire (sau ce analitic as putea sa trec?) deoarece cladirea nu este pe firma ca sa pot sa ii maresc val.de inventar=231 si 6811=2812?).Ce ziceti este corect?
Dar pe cati ani derulez amortizarea?
Firma este microintreprindere.
Multumesc.
=> da, este corect, cont 212 analitic/modernizare/sediu???, se creeaza in baza contractului de comodat sau inchiriere
= > sa vedem si alte pareri......
OMFP 1752/2005
"(2) Imobilizările corporale în curs de execuţie se trec în categoria imobilizărilor finalizate după recepţia, darea în folosinţă sau punerea în funcţiune a acestora, după caz.
98. - ( 1) mortizarea imobilizărilor corporale concesionate, închiriate sau în locaţie de gestiune se calculează şi se înregistrează în contabilitate de către entitatea care le are în proprietate.
(2) Se supun, de asemenea, amortizării investiţiile efectuate la imobilizările corporale luate cu chirie, pe durata contractului de închiriere.
La expirarea contractului de închiriere, valoarea investiţiilor efectuate şi a amortizării corespunzătoare se cedează proprietarului imobilizării. În funcţie de clauzele cuprinse în contractul de închiriere, transferul poate reprezenta o vânzare de active sau o altă modalitate de cedare. Înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor se efectuează conform prezentelor reglementări. "
In cazul dumneavoastra, este vorba de o investitie la un imobil care nu este proprietatea firmei. Este corecta inregistrarea 231,4426=404. Amortizarea se deruleaza pe perioada cat a mai ramas din contractul de inchiriere sau comodat.
Imobilul, inchiriat sau in comodat, se evidentiaza intr-un cont in afara bilantului.
Referitor la OMFP 1752/2005, 95. - (2) Imobilizarile corporale in curs de executie se trec in categoria imobilizarilor finalizate dupa receptia, darea in
folosinta sau punerea in functiune a acestora, dupa caz.
se refera la investitiile in curs, proprietate ale entitatii (agentului economic) si nu la investitiile facute imobilelor inchiriate, concesionate.
Constructie noua
simona12
firma la care lucrez construieste o cladire noua pt birourile firmei. Doresc sa stiu ce intregistrari contabile se fac pana la definitivarea lucrarilor si ... (vezi toată discuția)
Renovare sediu
miricadana
pentru renovare sediu (gresie, usi, parchet, vopsit, mobila, frigider, cuptor, hota) cum se inregistreaza pe contul 6028, 604 sau toata valoarea pe 611.
Si ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.