avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 464 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Subinchiriere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Subinchiriere

Buna ziua,

Suntem o companie imobiliara care are inchirare de la persoane fizice mai multe apartamente. In toate contractele avem stipulata clauza se subinchiriere deci implicit acordul proprietarilor. Destinatia apartamentelor este rezidentiala si noi inchiriem mai departe catre persoane fizice si juridice. Asociatia de proprietari ne spune ca avem nevoie de acordul vecinilor si inregistrare punct de lucru. Mentionez ca nu desfasuram activitate de regim hotelier ( cum presupun ei). Intrebarea este ce obligatii avem noi in raport cu asociaia de proprietari? Mentionez ca inchirierea se face pe minim 30 de zile. Ei spun ca trebuie sa declaram cine sta acolo, dar daca aceste persoane se tot schimba la o perioada de timp cum putem declara tot timpul? Firma noastra este chiriasa acolo, practic firma este entitatea care figureaza chirias.
Sper sa primesc un raspuns, din ce am vazut nu a mai abordat nimeni o astfel de problema.

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 17:26, 25 Ianuarie 2018
Riscant !!! foarte riscant !!! pentru ca situatia din acte nu corespunde cu realitatea. De ce nu prezentati cele doua contracte in baza carora sa se realizeze inregistrarea la Asociatie. Daca figurati ca firma in imobilul respectiv, vi se cere acordul coproprietarilor. Daca persoanele care se perinda prin imobil ar fi "cunoscute" in calitate de chiriasi nu s-ar mai ivi discutii.
Ultima modificare: Marți, 23 Ianuarie 2018
ContSters454516, utilizator
Riscant in ce sens? La ce va referiti cand spuneti ca situatia din acte nu corespunde cu realitatea? Noi mai departe subinchiriem pe baza de contract, nu schimbam destinatia imobilului, aceasta ramane rezidentiala. Eu stiu ca este nevoie de acordul locatarilor doar in momentul in care se inregistreaza punct de lucru sau se schimba destinatia initiala a imobililui.

Multumesc anticipat!
Mentionez ca avem autorizat codul caen 6820, inchiriere si subinchirierea bunurilor proprii sau inchiriate.
Daca firma dvs. isi desfasoara activitatea in acel bloc (asa am inteles - Firma noastra este chiriasa acolo, practic firma este entitatea care figureaza chirias. ), trebuie sa incheiati cu as. prop. o conventie de plata, atat pentru activitatea firmei, cat si pentru celelalte apartamente pe care le inchiriati succesiv.
Cititi cu atentie prev. HG 1588/2007, sectiunea a 2-a, art. 37( 1-6).
Nu o sa va vina greu, deoarece activitatea as. prop. se desfasoara cam cu o luna de zile in urma calendarului normal, astfel ca de ex. pentru activitatea firmei dvs. stabiliti de comun acord nr. de functionari ai firmei, dar si a numarului de clienti care va trec pragul.
Pentru celelalte apartamente, declarati in fiecare inceput de luna numarul de persoane care inchiriaza apartamentele; aici v-as sugera sa va intocmiti o situatie, gen Carte de imobil, sa treceti acolo numele/prenumele celor care inchiriaza, perioada contractului. Cu aceste date "colaborati" cu as. prop. si atunci nu o sa mai aveti probleme de genul celor semnalate in topic. O sa aveti altele, gen disciplina, muzici la max. etc.
Din cate stiu eu, mai toate firmele/companiile imobiliare au spatii la parter, cu deschidere spre exterior, deci nu se intra prin casa scarii. In acest caz, dv. aveti obligatia sa declarati la as. prop. doar numarul functionarilor care-si desfasoara activitatea in acel sediu.
Pentru celelalte spatii, cred ca ati inteles cam cum trebuie sa colaborati.
Trebuie sa va intelegeti si cu as. prop., activitatea sa fie avantajoasa pentru fiecare parte.
Succes!
Multumesc mult pentru raspuns!
Intrebarea care ramane este daca am nevoie de acordul vecinilor si al asociatiei de prop in conditiile in care destinatia imobililui ramane rezidentiala si nu inregistram punct de lucru acolo pentru ca nu avem nevoie.

Alte discuții în legătură

Sediu social firma in apartament, destinatie locuinta Sofia1961 Sofia1961 In cazul in care un aparatment, proprietatea unei persoane fizice este inregistrat ca sediu social al unei firme, care nu desfasoara activitate economica la ... (vezi toată discuția)
Folosirea apartamentului in regim de inchiriere hoteliera alexmanul alexmanul Buna ziua, ma intereseaza, daca mai puteti ajuta cu aceasta informatie, daca ste nevoie de acordul vecinilor din imediata apropiere pentru inchirierea unui ... (vezi toată discuția)
Contract de subanchiriere intre doua firme ataela1 ataela1 Buna ziua, Proprietarul unui apartament inchiriaza apartamentul unei firme.Dupa un timp chiriasul face contract de subanchiriere cu o alta firma ,pentru a ... (vezi toată discuția)