In luna decembrie mai exact in data de 06.11.17 a aparut in fisa sintetica a firmei la care sunt administrator o datorie de plata TVA scadenta in data 19/10/2012. Apare ca si o declaratie DEC./108466/06.11.17. Am cerut explicatii celor de la ANAF referitor la provenienta acestei datorii. Firma inregistrata in anul 2011 neplatitoare de tva la momentul respectiv am solicitat inregistrarea in ROI pentru care am primit un numar de tva cu RO folosit 2 luni, respectiv august si septembrie 2012. Pe acest numar de tva cu RO au fost depuse doua declaratii de plata a tvaului pentru achizitiile intracomunitare. Ulterior in luna octombrie firma a devenit platitoare de tva fiind nevoit sa anulez acel cod de tva pentru a putea folosi cuiul firmei din certificatul de inregistrare pe care l-am inregistrat si pe acesta in ROI. Am solicitat anularea vechiului cod de tva pe care am lucrat doar 2 luni si au fost depuse doar doua declaratii. Mentionez ca nu am platit tva pe vechiul cod de tva. Acel cod de tva a fost anulat de catre ANAF iar eu uitasem pur si simplu de datorie crezand ca mi se transfera pe cuiul firmei. Acest lucru nu s-a intamplat pana in data de 6.11.17 cu dobanzile si penalitatile calculate din 2012. Intre timp am platit tva-ul aferent lunilor ulterioare. Nu ar trebui sa se considere stinsa datoria in ordinea cronologica a platior si sa-mi calculeze dobanda si penalitati la cele mai recente?
Datoria fiind mai veche de 5 ani nu ar trebui sa fie nula?