eu cola sunt reclamant in proces impreuna cu toti membrii de sindicat , inclusiv persoanele din conducerea institutiei .Obiect:suplimentul postului, treptei de salarizare.Institutia este ordonator tertiar de credite. Intampinarea din partea institutiei a fost semnata de conducatorul acesteia dar care si el este dealtfel reclamant .Toti angajatii institutiei sunt reclamanti dealtfel . Cine reprezinta institutia in proces , eu consilier juridic sunt in stare de incompatibilitate ? dar conducerea? Organul ierarhic superior nu are calitate procesuala pasiva deoarece relatiile de serviciu sunt stabilite intre ordonatorul tertiar si functionarii publici din institutie . Ajutor.
Nu cred ca sunteti in stare de incompatibilitate, nici dvs. si nici conducatorul institutiei care v-a emis/semnat delegatia.
=D> =D>(din aceeasi categorie fac parte si litigiile de munca intre judecatorii presedinti de instanta si instanta pe care o conduc si reprezinta, avand ca obiect drepturi salariale. surprinzator :stunned: este ca, in toate cazurile, judecatorii reclamanti au castigat impotriva lor insisi - parati, ceea ce va doresc si dvs.)
Nu sunteti in stare de incompatibilitate ci in conflict de interese, intrucat interesul dvs. patrimonial intra in conflict cu interesul public. Conflictul de interese este reglementat prin art. 70 din Legea nr. 161/2003. Vestea buna este ca nimeni nu poate reprezenta institutia publica in litigiu, exceptand situatia in care exista consilieri juridici angajati cu contract de munca.
Ca o paranteza, directorul este prepusul ordonatorului secundar de credite. In eventualitatea in care va castiga nu are de la cine sa ia bani intrucat s-a indreptat impotriva unei persoane fara calitate procesuala pasiva.
ART. 79
(1) Functionarul public este in conflict de interese daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:
(....)
c) interesele sale patrimoniale, ale sotului sau rudelor sale de gradul I pot influenta deciziile pe care trebuie sa le ia in exercitarea functiei publice.
(2) In cazul existentei unui conflict de interese, functionarul public este obligat sa se abtina de la rezolvarea cererii, luarea deciziei sau participarea la luarea unei decizii si sa-l informeze de indata pe seful ierarhic caruia ii este subordonat direct. Acesta este obligat sa ia masurile care se impun pentru exercitarea cu impartialitate a functiei publice, in termen de cel mult 3 zile de la data luarii la cunostinta.
(3) In cazurile prevazute la alin. (1), conducatorul autoritatii sau institutiei publice, la propunerea sefului ierarhic caruia ii este subordonat direct functionarul public in cauza, va desemna un alt functionar public, care are aceeasi pregatire si nivel de experienta.
(4) Incalcarea dispozitiilor alin. (2) poate atrage, dupa caz, raspunderea disciplinara, administrativa, civila ori penala, potrivit legii.
Actiunea dvs. este indreptata catre o persoana juridica - institutia- care are calitate procesuala.
Intrucat exista conflict de interese ( reclamanti - reprezentanti legali ai paratei) este obligatia conducatorului institutiei sa sesizeze acest aspect ordonatorului secundar de credite si sa solicite ca acesta sa preia apararea intereselor institutiei (vezi principiile de drept administrativ).
Ordonatorul secundar de credite (respectiv institutia ierarhic superioara) odata instiintat are la indemana si interventia accesorie.
Daca procedati asa, in situatia in care aveti castig de cauza institutia ierarhic superioara nu se poate indrepta impotriva reclamant -conducatorului institutiei reclamant - consilier juridic pe baza atributiilor din fisa postului.
Este mult mai sigur. Am castigat un proces similar iar ordonatorul secundar de credite a incercat sa se indrepte impotriva cond.inst. si cons.jr.. Noroc ca pastrasem copiile solicitarilor de reprezentare si de interventie si recipisele de confirmare. Asa ca au inghitit galusca, au platit sumele si nu au mai cautat tap ispasior printre noi reclamantii.
Multa bafta!