Buna seara , aș vrea să știu dacă pe lângă comunicarea verbala este nevoie și de o cerere scrisa pentru a-mi primi actele de la angajator după demisie, au trecut mai bine de 6 luni de când am demisionat și încă nu mi-au restituit decizia de încetare a contractului de muncă, in acest caz ce pot sa fac ???,
Inaintati neaparat o cerere scrisa catre fostul angajator prin care solicitati documentele necesare( decizia de incetare CIM, o eventuala adeverinta care sa certifice perioada lucrata la ei).
HG nr. 905/14.12.2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor
art.7
....
(5) La încetarea activităţii salariatului, angajatorii au obligaţia să îi elibereze acestuia o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, precum şi un extras din registru. (6) La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat şi certificat pentru conformitate, sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru şi din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
...
Nerespectarea legilor si a altor acte normative care reglementeaza domeniul muncii, relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca poate fi sesizata Inspectoratului Teritorial de Munca si/sau Inspectiei Muncii.
Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.