avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 387 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Alcool la volan
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Alcool la volan

Am fost astazi oprit de către poliție si mi s a depistat 0.11mh,l in aerul expirat mi a fost suspendat permisul pe 90 de zile dar voiam sa stiu daca sunt obligat sa ma duc sa dau testul 13/15 Avand in vedere ca sunt începător
Cel mai recent răspuns: Andrei9klb , utilizator 10:18, 25 Februarie 2018
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Dacă nu aveți cel puțin un an de la obținerea permisului de conducere nu puteți da testul de verificare a cunoștințelor.

Articolul 221 din Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice
(1) Perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce se reduce la 30 de zile, la cererea titularului, dacă sunt îndeplinite, cumulativ, următoarele condiţii:
a) a fost declarat admis la testul de verificare a cunoaşterii regulilor de circulaţie;
b) a obţinut permis de conducere cu cel puţin un an înainte de săvârşirea faptei;
c) în ultimii 3 ani de la data săvârşirii faptei pentru care se solicita reducerea perioadei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce nu a beneficiat de o astfel de măsură;
d) în ultimii 2 ani de la data constatării contravenţiei pentru care se aplică sancţiunea contravenţională complementara nu a mai avut suspendată exercitarea dreptului de a conduce autovehicule sau tramvaie.
(2) Conducătorul de autovehicul sau tramvai nu beneficiază de reducerea perioadei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce, dacă:
a) perioadă de suspendare a fost majorată, conform legii;
b) a cumulat, din nou, cel puţin 15 puncte de penalizare în următoarele 12 luni de la data expirării ultimei suspendări a exercitării dreptului de a conduce;