Lucrez in strainatate dar domiciliul fiscal ramane in Romania (pentru ca lucrez pe perioade scurte in diferite tari). Din cate am inteles, din 2018 serviciile de consultanta si management intra la regimul de impozitare aplicat microintreprinderilor. Merita, deci sa imi infiintez o microintreprindere?
Concret, intrebarile ar fi:
1. In afara de impozit (3%?), ce alte contributii ar trebui sa platesc in Romania?
2. Cum se calculeaza: la venitul real sau la salariul minim pe economie? 3. Ce cheltuieli se pot deduce? Impozitul pe profit? Biletele de avion, facturile de hotel? Costuri legate de vize? Altceva?
4. Cand se platesc impozitele si contributiile: anticipat, sau la inceputul anului pentru veniturile din anul precedent?
5. Cat de complicata e contabilitatea pentru o astfel de microintreprindere? Pana acum am intrat la venituri din activitati independente; scump dar relativ simplu de declarat. Actele nu ar fi multe, doar contractele de prestari servicii + facturi legate de transport si cazare in tarile in care voi lucra.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri la oricare din intrebari.
5. Destul de complicata. Asta daca considerati complicat sa cititi si sa intelegeti corect mii de pagini de legislatie.
1. mai pot fi impozite locale (de exemplu, taxa salubritate) sau altele in functie de situatia d-voastra
2. impozitul de 3% se calculeaza la veniturile societatii, nu are legatura cu salariul minim
3. daca sunt aferente veniturilor, puteti deconta aceste cheltuieli. (nu platiti impozit pe profit)
4. la 25 ale lunii urmatoare trimestrului pt veniturile din trimestrul anterior.
Multumesc! Probabil va trebui sa angajez un contabil, deci.
La intrebarea 2 (cum se calculeaza) ma refeream mai mult la contributiile sociale. CAS si CASS trebuie platite ca procent din venituri, sau calculate la salariul minim?
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.