avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 310 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... nota de constatare pentru dispozitie ridicare auto
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

nota de constatare pentru dispozitie ridicare auto

Rog colegii care ma pot ajuta cu un sfat..
la data de 10.10.2009 mi s-a ridicat masina, parcata pe o strada de pe raza sect 1.
la data de 12.10.2009, m-am prezentat la locul depozitarii si am ridicat masina, ocazie cu care, am primit o comunicare prin care mi se aducea la cunostinta ca voi fi sanctionata pt stationare neregulamentara, sa astept pv sau sa merg la DGMPB - Udriste sa-l iau.
la data de 13.10.2009 m-am prezentat la DGMPB - Udriste si am ridicat pv....in care nu era dispusa masura ridicarii auto, dar am vazut in hartiile lor o "nota de constatare" prin care s-a dispus ridicarea masinii.
am platit jumatate amenda, am incasat 3 puncte penalizare....si am atacat pv in instanta.
In situatia in care mi se va admite plangerea impotriva pv ;i acesta va fi anulat....ce pot face pentru a ma indrepta impotriva firmei care a ridicat masina.....doresc sa-mi recuperez cei 833 lei ....
Consider ca acea nota de constatare nu poate echivala cu procesul verbal care ar fi trebuit intocmit de politie si in care sa fi consemnat masura ridicarii masinii, odata cu aplicarea amenzii si a punctelor de penalizare.
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: ganirolf , utilizator 01:34, 10 Decembrie 2009
in situatia in care p-verbal va fi anulat de instanta, va puteti indrepta impotriva firmei care presteaza serviciile de ridicare a autovehiculelor cu o actiune intemeiata pe plata nedatorata art.992. 993 si urm raportat la 1092 Cod civil.
Asa m-am gandit si eu.....chiar mai mult, fata de imprejurarea ca in pv nu este consemnata masura ridicarii masinii, imi da dreptul sa actionez si acum, nu numai dupa anularea pv.
dar ce se intampla cu faimoasa "nota de constatare"? banuiesc ca aceasta va fi invocata de firma care a ridicat masina si de politia comunitara sector 1.
Aici nu stiu care e demersul care trebuie facut.....
Va multumesc pentru raspunsul anterior.
1. in legatura cu raspunsul dat mai sus, opinez ca ar fi in avantajul dvs daca ati contesta prima data p-verbal si instanta ar dispune anularea lui ca nelegal/abuziv...ar fi o dovada concreta a unei plati nedatorate fata de firma in cauza. Evident puteti actiona firma in judecata si acum, insa sunt rezervat sa dau un "pronostic".

2. spuneti-mi va rog dvs nu vi s-a inmanat o copie dupa "nota de constatare/decizia de ridicare" ???. Impotriva acelui act puteati formula o actiune in contencios administrativ la Tribunalul in raza caruia aveti domiciliul....au fost situatii, chiar una prezentata pe avocatnet, cand o persoana a atacat acea decizie de blocare a autovehiculului, a solicitat anularea ei si obligarea firmei la restituirea sumei, hotararea pronuntata de Tr.Satu-Mare a ramas irevocabila la Curtea de Apel Oradea...problema este ca persoanei in cauza desi i s-a imobilizat autovehiculul, nu s-a intocmit de catre pol.rutiera un p-verbal de constatatre si sanctionare a presupusei contraventii savarsite -singurul act prin care se dispune masura blocarii/ridicarii auto, de catre organul competent care este POLITIA RUTIERA (in situatia dvs masura nu este mentionata in cuprinsul p-verbal), deci omul era clar in fata unei plati nedatorate catre firma in cauza...este interesant ce a retinut instanta si va recomand sa cititi cu atentie, va poate fi de folos...

va pun la dispozitie link-ul unde puteti vizualiza sentinta pronuntata de Tr.Satu-Mare si precizez inca o data ca aceasta a ramas irevocabila la Curtea de Apel Oradea.

www.avocatnet.ro/UserFiles/a...

Toate cele bune si mult succes !!!
Masura ridicarii si depozitarii vehiculelor parcate ilegal este intemeiata de dispozitiile art. 64 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, cu modificarile ulterioare.

"1) Politia rutiera poate dispune ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar pe partea carosabila. Ridicarea si depozitarea vehiculelor in locuri special amenajate se realizeaza de catre administratiile publice locale sau de catre administratorul drumului public, dupa caz.
2) Contravaloarea cheltuielilor pentru ridicarea, transportul si depozitarea vehiculului stationat neregulamentar se suporta de catre detinatorul acestuia.
3) Ridicarea vehiculelor dispusa de politia rutiera in conditiile prevazute la alin. (1) se realizeaza potrivit procedurii stabilite prin regulament".

In practica, cel putin cea din Municipiul Bucuresti, aceasta ridicare si depozitare a vehiculelor stationate neregulamentar, se realizeaza de catre o serie de firme „agreate”, care percep tarife de la posesorii autovehiculelor in schimbul unor pretinse servicii de ridicare, transport si depozitare.


Este aceasta practica legala in raport cu OUG 195/2002?

Din analiza atenta a actului normativ, se pot trage cateva concluzii interesante cu privire la legalitate.

Alineatul 1 arata ca "ridicarea si depozitarea vehiculelor in locuri special amenajate se realizeaza de catre administratiile publice locale sau de catre administratorul drumului public” (sublinierea imi apartine – nota autor).

Asa cum reiese din interpretarea literala a actului normativ, doar administratia publica locala sau administratorul drumului public sunt indreptatite sa efectueze ridicarea si depozitarea. Daca pentru notiunea de administratie publica locala nu avem probleme in a identifica cine sunt acestea (consiliile locale, judetene, primari, autoritati in subordinea acestora), notiunea de administrator al drumului public nu este definita prin lege. Totusi, conform Legii nr. 215/2001 (a administratiei publice locale), art. 36 alin. 67 pct.13, consiliile locale sunt responsabile de podurile si drumurile publice. Astfel ca, cel putin pentru drumurile din localitati, putem identifica drept administratori ai drumului public pe autoritatile publice locale.

In consecinta, cel putin pentru situatia stationarii pe drumul public in raza localitatilor, putem identifica, fara a gresi, cine poate proceda la ridicarea si depozitarea vehiculelor identificate a stationa neregulamentar.

Sigur, aceasta concluzie nu inseamna ca autoritatile publice locale nu pot angaja pentru realizarea materiala a operatiunilor de ridicare si depozitare si firme private, insa ce intereseaza aici este raspunderea juridica si raporturile juridice care se stabilesc. O firma privata nu poate ridica si depozita o masina identificata a stationa neregulamentar pe drumul public in nume propiu, ci numai, eventual, ca angajat contractual al autoritatii publice locale in numele si pe seama acestora.


De aici rezulta si consecinte juridice importante:

1.Ridicarea si depozitarea masinilor stationate neregulamentar de catre firme private in nume propiu este ilegala, raportat la dispozitiile OUG 195/2002, o fapta ilicita, si aceste firme trebuie sa raspunda pentru toate prejudiciile cauzate conform raspunderii civile delictuale, iar in cazul in care poate fi angajata, si conform raspunderii penale.

2.Solicitarea de sume de bani cu titlu de contravaloare a serviciilor de ridicare, transport si depozitare, de catre firmele private este, de asemenea, ilegala. Art. 64 alin. 2 dispune, intr-adevar, ca aceste cheltuieli trebuie suportate de detinatorul vehiculului.
Dar, asa cum aratam mai sus, ridicarea si depozitarea se poate face exclusiv in numele autoritatii publice locale. Intre firma care ridica si depoziteaza vehiculul si detinatorul autovehiculului nu exista raporturi contractuale privind prestarea de servicii de ridicare si depozitare. Astfel ca nu exista nici obligatia de plata atat timp cat nu exista vreun contract intre cele doua parti. Este adevarat ca firmele care presteaza astfel de servicii invoca Regulamente adoptate de consiliile locale, care le-ar da dreptul sa procedeze astfel.

In ce priveste legalitatea acestor Regulamente, de asemenea, constatam ca ele sunt ilegale.

Art. 64 alin. 3 din OUG 195/2002 dispune ca procedura dupa care se face ridicarea vehiculelor in astfel de situatii va fi prevazuta prin Regulament. Insa, in intelesul OUG 195/2002, notiunea de regulament are o definitie precisa. Conform art.124 alin. 2 din OUG 195/2002, se prevede ca „in termen de 30 de zile de la data publicarii, Ministerul Administratiei si Internelor va elabora regulamentul de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, care se aproba prin hotarare a Guvernului.”

Astfel, acest regulament nu este orice act de aplicare a ordonantei, ci un act aprobat prin Hotarare de Guvern. In momentul de fata, in vigoare este Hotararea de Guvern nr. 1391/2006 care, insa, nu dispune in ce priveste procedura de ridicare a autovehiculelor. Faptul ca pana in acest moment Guvernul nu a reglementat aceasta procedura, aceasta nu inseamna ca autoritatile publice locale sunt indreptatite sa procedeze la adoptarea unui astfel de regulament (de altfel, cate unul pentru fiecare autoritate locala in parte in functie de tot felul de interese particulare), depasindu-si in mod vadit atributiile, intrand intr-un domeniu unde competenta de reglementare apartine exclusiv Guvernului Romaniei.

Aceste acte normative adoptate de consiliile locale sunt nule, fiind adoptate cu depasirea atributiilor consiliilor locale. In plus, ele sunt nule si din perspectiva faptului ca acorda dreptul de a proceda la ridicarea si depozitarea vehiculelor unor persoane private, ceea ce contravine OUG 195/2002, asa cum aratam mai sus.
Domnului Andrei, cu multumiri pentru raspunsul cu promptitudine, precum si pentru ceilalti colegi care au formulat raspunsuri.....
Cand am ridicat masina, mi s-a inmanat o jumate colala A4 emisa de Mun buc, /consiliul local sect 1 / politia comunitara, semnata, fara a se indica numele in clar, de un agent pol comunitara si de mine.....prin care mi se aducea la cunostinta ca voi fi sanctionata pt stationare neregulamentara, sa astept pv sau sa merg la DGMPB - Udriste sa-l iau.
la data de 13.10.2009 m-am prezentat la DGMPB - Udriste si am ridicat pv....in care nu era dispusa masura ridicarii auto, dar am vazut in hartiile lor o "nota de constatare" prin care s-a dispus ridicarea masinii.
apropo, mi-au mai dat pv de restituire a masinii.....care nici macar nu era pt masina mea, dar asta e ..... am observat mai tarziu .....

Asa am ajuns sa merg la Udriste, am luat pv ....l-am contestat, printre altele pt ca nu a fost semnat de agentul constator initial, cel care a constatat si a inregistrat cu mijloc tehnic omologat .... pretinsa contraventie...., precum si pentru alte aspecte, etc.....chiar cred ca am sanse sa obtin anularea pv pe exceptii.

Dupa acest proces, intentionez sa recuperez banii achitati si incasati de firma SC CFR Transauto SA.
Desigur, in posesia faimoasei note de constatare, sper sa intru odata cu comunicarea de catre politie a tuturor documentelor, in cadrul dosarului care are ca obiect plangerea impotriva pv ....
Cam asta e problema....
Din pacate, nu pot intra in posesia sentintei indicata de dvs., nu functioneaza adresa la care m-ati indrumat ...
Cu aleasa consideratie, in speranta ca voi reusi, atat pt mine cat si pentru cei care patesc ca mine...va multumesc.


Ultima modificare: Marți, 27 Octombrie 2009
adinasmn, utilizator

Alte discuții în legătură

Proces verbal de dispunere a ridicarii unui autovehicul stationat neregulamentar tgm tgm Buna ziua, As dori sa ma interesez ce sanse de castig am, daca contest procesul verbal de ridicarea masinii pt stationare neregulamentara? Mentionez, ca ... (vezi toată discuția)
Ridicare auto, amenda, puncte penalizare Blackmoon Blackmoon Buna seara, Am urmatoarea problema:mi s a ridicat autoturismul pe motiv ca nu am asigurat cel putin 1 m pentru circulatia pietonilor...bun, am platit sa mi ... (vezi toată discuția)
Contestare pv stationare interzisa si actionare in judecata primaria sector 1 sau operatorul economic privat desemnat pt ridicare masini FlorinMC FlorinMC Salut Mi-a fost ridicata masina pentru stationare in dreptul unei statii autobuz. Statia de autobuz nu era semnalizata standardizat (semnul albastru ... (vezi toată discuția)